A Silent Hill körül nem kevés pletyka volt az utóbbi évek során, és mi magunk is gyakran beszámoltunk róluk. A Konami (és a Sony?) viszont továbbra sem mond semmit a manapság szomorúan elhanyagolt franchise-ról, miközben a Capcom a Resident Evillel már a nyolcadik fő résznél tart idén. De Toyamánál jobb személyt nem találhatunk arra, hogy milyennek kellene lennie a „csendes dombnak”.
A VGC interjút készített vele, de nem csak a Silent Hill miatt. Ne feledjük, Toyama egyike volt azoknak, akik távoztak a Sony Interactive Entertainment Japan Studiotól, ami aztán be is lett zárva, ám ő egy új, független stúdiót hozott létre, a Bokeh Game Studiot. Ennek első játékát a The Game Awardson meg is mutatták; a Slitterhead volt bár főleg az interjú alanya, azért a témák között felbukkant a Silent Hill is.
Itt Toyama kimondta, hogy a Resident Evilhez képest sokkal nehezebb lenne a Silent Hill remake, hiszen a játékmenet koncepciója egy kicsit idősebb. Nem egy olyan akciójátékról van szó, ahol könnyedén át lehet hangolni az akciózást. A Silent Hillnél ha a jelenlegi standardre emelnék a szintet, vagy ha a grafikát megtuningolnák, szerinte a rajongók nem lennének elégedettek. Nem a szépség miatt lett híres a franchise, hanem a koncepcióját kellene átgondolni, hogy a rajongók figyelmét fel lehessen kelteni.
Ha egy új rész lenne a sorozatban, akkor ő játékosként (felhasználónak nevezte magát, de az valószínűleg fordításbeli baki?) érdeklődne iránt. Tudja, hogy sok játék van, ami a Silent Hill példáját követte azóta, ezért ő kifejezetten meg szeretné tudni, hogy egy új Silent Hill felvonás miben hagyná érintetlenül az eredetit, és miben változtatna ahhoz képest. (Ezzel talán nincs egyedül).
A Slitterheadről pedig elmondta, hogy a prototípus fázisát teljesítették. A visszajelzésekből szerzett tudást pedig felhasználják, hogy teljes erejű fejlesztésbe vághassanak, viszont még túlzottan korai bármilyen részletet közölni a játékról (ezért nem tudni, hogy mire készül, és hogy mikor fog megjelenni, de korábban említette, hogy a PC az elsődleges, úgyhogy ki tudja…?), így idő kell nekik. Mi kibírjuk.
Forrás: WCCFTech