A The Legend of Zelda játék (aminek hivatalosan közölt neve még nincs is, ugyanis a nagy N szerint spoileres!) több szabadalom alapján is fedett fel pár játékmenetbeli elemet magából…
A GameReactor fedezte fel a szabadalmakat, amik a zuhanás/szabadesésről, a visszatekerésről, továbbá a függőleges, vertikális mozgásról szólnak. Kezdjük az első hivatalos jellemzésével: „Egy speciális műveleti mód, amely egy olyan műveleti bemenetet kap, amely egy zuhanó játékos karaktert arra késztet, hogy egy speciális műveletet hajtson végre, beleértve egy előre meghatározott tárgy lövési műveletét, egy információfeldolgozó készülék példája megváltoztatja a zuhanó játékos karakter testtartását a virtuális kamera irányának legalább egy dobási irányt érintő összetevője szerint egy kamera műveleti bemenet alapján.
A speciális működési módban az információfeldolgozó készülék a lövési művelet során az előre meghatározott tárgy lövési irányát a virtuális kamera irányának megfelelően állítja be a kameraműveleti bemenet alapján. Továbbá az információfeldolgozó készülék a játékos karaktert a játékos által végrehajtott lövési művelet végrehajtása és az előre meghatározott objektumnak a lövési irányba történő mozgatásának vezérlése céljából vezérli a játékos által végrehajtott lövési műveleti bemenet alapján.” Röviden: lehetőségünk lesz a zuhanás közben lőni például, de erre nem mindig lesz lehetőségünk: ha például öt métert esünk, értelemszerűen nem lesz rá annyi időnk…
A visszatekerősdi ennél rövidebben összefoglalja: „A virtuális fizikai számításban használt, mozgással kapcsolatos paraméterek úgy módosulnak, hogy a műveleti bemenet alapján kiválasztott kijelölt objektumot arra késztetik, hogy visszatérő mozgást végezzen, hogy visszatérjen a korábban rögzített pozíciókhoz és orientációkhoz a műveleti bemenet alapján adott indítási utasítás időpontjától visszafelé haladva. A játékos karaktert, a kijelölt objektumot és más objektumokat tartalmazó virtuális tér állapotát a virtuális fizikai számítás alapján frissítik.” Ez hasonló a Breath of the Wildban látott Magnesis, Stasis és Cryonis képességekhez, hiszen vissza lehet helyezni a tárgyakat a korábbi elhelyezkedésükre.
A vertikális mozgás meghatározása következik: „Egy példa egy információfeldolgozó apparátusra, amely egy legalább egy játékos karaktert és egy tereptárgyat tartalmazó virtuális térben végrehajtja a játékos karakter mozgatásának vezérlését a tereptárgyon egy, a játékos által végrehajtott műveleti bemenet alapján. Ha legalábbis meggyőződik arról, hogy a mennyezetként szolgáló tereptárgy a játékos karakter felett van, és hogy a tereptárgyon egy olyan célpont, ahol a játékos karakter elhelyezhető, a játékos karakter felett található mennyezet felett van, az információfeldolgozó készülék a játékos által végrehajtott műveleti bemenet alapján a játékos karaktert a célpont felé mozgatja.” Így volt lehetséges a játék E3-ra időzített trailer videójában az, hogy Link a földről az égben lebegő templomba teleportált, miközben egy kövön is átjutott.
Érdekesnek hangzanak a jellemzések, és ezek láttán nem csoda, hogy a Nintendo eléggé erősen titkolózik a projektről. A The Legend of Zelda: Breath of the Wild a Nintendo Switch első killer appja volt (hiszen nyitócímként érkezett 2017-ben), és mivel Link ott a lécet eléggé magasra helyezte, a japánoknak mindent be kell vetniük…
Forrás: WCCFTech