Az Electronic Arts vagy nem tud, vagy nem mer, vagy nem akar új Dead Space-et csinálni, így inkább az első résszel próbálkozik (igaz, az eredeti fejlesztőktől megszabadult, miután a harmadik részt túlzottan elterelte a kiadó attól, ami miatt a franchise ismert lett…).
A nyáron, az EA Play Live során jelentette be az Electronic Arts, hogy a Motive Studios dolgozik a Dead Space első részének felújításán. A sci-fi túlélő horror elvileg 2022 vége felé jöhet, de pontos megjelenési dátumot Andrew Wilsonék még nem közöltek, és valószínűleg jövő nyárig, a 2022-es EA Play Live rendezvényig nem is fognak egyetlen betűt sem említeni erről.
Ebből adódóan jogos lehet a kérdés, hogy akkor mióta is készül Isaac Clarke történetének felújítása? Nos, Philippe Ducharme, a játék senior producere a LinkedInen azt írja a profilján, hogy tavaly augusztusban kezdett a Motive-nál, de ezt nem szabad egyből kezdési pontnak tekinteni, hiszen Xavier Perreault, a senior környezetért felelős művész profilján 2020 augusztusát látunk újfent. Egy kicsivel nézelődjünk tovább: Pierre-Vincent Bélisle, a játékmenetért felelős technológiai vezető profilján 2020 októberjét látjuk, de az egészet Maximilien Faubert, a senior VX művész dönti el: ő tavaly júliusban kezdett hozzá a Dead Space remake fejlesztéséhez!
Ebből pedig ki lehet számolni, hogy a Dead Space projekt legalább tavaly júliusa óta készül, így bátran mondhatunk másfél évet, hiszen 2022 nincs már olyan messze, és néhány hét már nem számít olyan nagy különbségnek. Viszont ebből azt is kimatekozhatjuk, hogy a fejlesztési ciklus kb. 2,5 év lesz, ami sok AAA játékkal szemben rövidnek tekinthető (3 év szokott lenni a standard), hacsak nem korábban adott zöld zászlót az Electronic Arts a felújításnak.
Wilson, a kiadó vezérigazgatója azt mondta korábban, az Electronic Arts egyik pénzügyi jelentése során, hogy még messze van a Dead Space remake (ami PlayStation 5-re, Xbox Seriesre és PC-re készül), de a stúdió bevállalta. Ez az egyik olyan franchise, ami esetében hatalmas igény mutatkozott annak visszahozására, de ott még említett egy ilyet, hogy „létező játékosoknak és a játékosok következő generációjának”. Ezt inkább ne boncolgassuk…
Forrás: WCCFTech