A Returnal „előkelő” helyezése a legkevesebbet végigjátszott játékok között azért nem annyira meglepő…
Honnan tudjuk, hogy a Returnal ilyen lesújtóan teljesített ezen a területen? Nos, hétvégén a HowLongtoBeat videójáték-statisztikákat és mérőszámokat publikáló weboldal bemutatta a 2021-es évre vonatkozó éves évértékelő listáit, amiből kiderült, hogy a Capcom-féle Resident Evil Village volt az egyik legtöbbet teljesített játék idén. Az egyik lista szerint a felhasználók által beküldött adatok alapján a Housemarque Returnalja viszont az egyik legkevésbé befejezett/legtöbbször abbahagyott játéknak bizonyult.
Ez utóbbi elég nagy felhördülést okozott, ugyanis csupán azt vette figyelembe, hogy összesen hányan hagyták abba a játékot, mielőtt befejezték volna – ami azt jelenti, hogy a népszerű játékoknál érthető módon magasabb a befejezés előtt abbahagyók száma. A vita arra késztette a HLTB-t, hogy kiadjon egy másik listát a legkevésbé játszott játékokról, amely a játékot a játék megkezdése után elhagyó játékosok arányát vette figyelembe. A PlayStation Network friss adatai azonban azt mutatják, hogy a Returnal játékosok túlnyomó többsége valójában nem vitte végig a kampányt.
A PSN trófeákra vonatkozó adatai szerint a Returnal játékosainak mindössze 30,3 százaléka fejezte be az első felvonást…
…körülbelül 23 százalékuk a második felvonást, és körülbelül 10 százalékuk a harmadik felvonást. Még ha feltételezzük is, hogy a játékosok egy része nem szinkronizálta a trófeaadatokat, az sem jelentene óriási különbséget.
Ezek a statisztikák azért nem lehetnek túl meglepőek. Bár az egyjátékos játékok általában magas befejezési arányt mutatnak (lásd: The Last of Us Part II és God of War), a Returnal nehézsége, valamint a mentési lehetőség hiánya sokakat kizökkentett. A Housemarque végül bevezette a felfüggesztési pont funkciót, de ez még mindig nem volt hagyományos mentési lehetőség, és érthető, hogy sok gamer addigra már más játékokra váltott.
Ami azt illeti, a Housemarque fontolgatja, hogy a jövőben több olyan opciót ad a játékhoz, mint a Suspend Point, így talán a befejezési arány növekedését láthatjuk majd…
Forrás: GamersRD, HowLongToBeat