Az Xbox-exkluzív sztárjáték, a Halo: Combat Evolved középpontjában a többjátékos mód állt; a kampányra csak később gondoltak.
Mint sok játékos, a Halo franchise-t valószínűleg te is inkább a többjátékos módjáról ismered. Az első rész kampánya azonban remek kiindulópont volt a Microsoft franchise rajongói számára, ám mint nemrég kiderült, jó eséllyel sosem lett volna: az Xbox-exkluzív egész univerzumát elindító sztorimód nem szerepelt az eredeti fejlesztési tervekben.
A kampányt csak akkor kezdték tervezni, amikor a többjátékos mód elkészült.
Egy nemrégiben adott interjúban az első Halo többjátékos programozója, Stefan Sinclair elismerte, hogy a cím 1999-es fejlesztésének korai szakaszában az egyjátékos kampány ötlete meg sem fordult a csapat fejében.
„A Halo fejlesztésében csak az online multiplayerre koncentráltunk a korai szakaszban” – mondta Sinclair. A programozó hozzátette, hogy a cím az akkoriban új online szolgáltatás, az Xbox Live demójaként szolgált volna, és amint ezt a célt teljesítettnek tekintették, a csapat elkezdett egy kampányon gondolkodni.
Az Xbox Live volt az egyik leglátványosabb aspektusa a Microsoft konzolos előretörésének. Így nem meglepő, hogy az első Halo mögött álló stúdió, a Bungie is így gondolkodott akkoriban. Ma már tudhatjuk, hogy ha ez a kampány nem kerül be a játékba, valószínűleg a sorozat sem futott volna be olyan karriert, ami még napjainkban is tart…
A Halo Infinite, a franchise legújabb része jelenleg az ünnepi szezon tiszteletére minden nap ajándékokkal kedveskedik azoknak, akik élvezik a többjátékos módot. Január 4-ig van időd, hogy beszerezd az összes elérhető finomságot, szóval jobb, ha rendezed a naptáradat!
Forrás: GamesRadar