A Virtua Fighter 5: Ultimate Showdown, ami a játék sokadik verziója másfél évtizedes történetében, jó lépésnek bizonyult, így a SEGA már a folytatáson gondolkodik.
A Virtua Fighter 5: Ultimate Showdown a VF5 Final Showdown verzióján alapul. Ez a nyugaton 2012-ben jött ki PlayStation 3-ra és Xbox 360-ra, de a játéktermekben (ahol ez már a nyolcadik változat volt…) 2010-ben már elstartolt (majd később két frissítést kapott ez is). Az új verzió új engine-nel jött, ugyanis a Yakuzából ismert Dragon Engine-re lett a bunyós játék átültetve. És úgy tűnik, hogy nem kevés sikerrel…
Aoki Moriji, a SEGA egyik producere a Dengeki Online néven futó japán publikációnak elmondta, hogy az új Virtua Fighter 5 verzió nem pénzért készült, hanem lényegében a terepfelmérés célját szolgálta. A játékosok megtartási aránya magas Japánban, így hazai pályán nagy sikere van, de Ázsiában, Európában, és az Egyesült Államokban is sokan játsszák, és ott ezekben a régiókban nagy a népesség. A letöltések száma az elvárásoknál magasabb volt: a Sony Interactive Entertainmentnek van egyfajta előrejelző csapata, ami megbecsüli a (PlayStation Plusos…) letöltések számát, de ehhez eléggé közel jutottak.
Az egyik indok a Virtua Fighter 5: Ultimate Showdown létezése mögött a lehetőség felmérése volt, de ahogy Aoki korábban említette, többen érdeklődtek a játék iránt, és ebből adódóan most az a feladat, hogy a jövő miatt elgondolkodjanak. Ő már a következő projekten gondolkodik, közben utánajár és elemez néhány dolgot, és így egy elképzelése lesz az ehhez hasonló játék létrehozásának, ha ez bekövetkezik.
Magyarul: ha a SEGA megbízza őt a Virtua Fighter 6 fejlesztésével, ő ezt mindenféleképpen be fogja vállalni. De ehhez kelleni fog néhány év (nem lehet csak úgy, rövid idő alatt összerakni egy verekedős játékot), és akkor bizony nemzetközi távlatokban kell gondolkodni, hogy a helyi és nyugati játékosoknak megfeleljenek. Aoki szerint a Virtua Fighter 5: Ultimate Showdown Steames verzióját megfontolta, de szerinte a több platformra való kiadás megosztaná a közösséget, és crossplayre lenne szükség, ami nem lenne könnyű feladat.
Mi tartja vissza a SEGÁt?
Forrás: WCCFTech