2021 számokban: íme az év legkelendőbb játékai, gyakori Google-keresései és a legsikeresebb vállalatok

A GamesIndustry éves adataiból szemezgettünk, amelyek az ágazat 2021-es trendjeit vizsgálják.

 

 

A 2021-es év végéhez közeledve ideje visszatekinteni arra, hogy milyen messzire jutottak a videójátékok az esztendő során. A GamesIndustry szokásához híven kihasználta a pillanatot, hogy olyan adatokat tegyen közzé, amelyek segítségével megjósolhatjuk a címek, cégek és játékosok trendjeit, hiszen a „The Year in Numbers 2021” című kiadványa már adott egy első pillantást az év során látottakra, most pedig részletekkel bővíti mindezeket az információkat.

Az összes infografikát az eredeti weboldalon tekinthetitek meg, hiszen további adatokat tartalmaz a Youtuberek és Streamelők népszerűségéről, valamint a legtöbbet letöltött mobilos kiadványok listáit, hogy csak néhány példát említsünk. Az alábbiakban az egész tanulmány néhány általánosabb következtetését olvashatjátok.

 

 

 

 

A videójáték-piac fejlődése

 

Az ilyen jellegű összeállításoknál általában a piac év közbeni fejlődésével szoktuk kezdeni. Tekintettel arra, hogy 2021 még mindig szenved a világjárvány következményeitől, valamint más problémáktól, mint például a PC grafikai meghajtókhoz és az új generációs konzolokhoz szükséges alkatrészek hiánya, várhatóan némileg visszaesett az olyan termékek fogyasztása, mint a konzoljátékoké, amelyekből 6,6%-kal kevesebbet adtak el, mint tavaly.

Más területeket azonban nem érintettek ilyen súlyosan az idei év pusztításai, és az olyan ágazatok, mint a PC-s és táblagépes játékok meglehetősen jól tartják magukat. Jó növekedés volt tapasztalható a mobilok terén: a mobilvásárlások 7,3%-kal nőttek (így 93,2 milliárd dollár értékben), és az okostelefonos címek vásárlása is 8%-kal emelkedett (81,5 milliárd dollár). Ennek ellenére jelentős visszaesés tapasztalható a PC-s böngészős játékok területén, amelyek értékesítése 18,2%-kal csökkent.

A digitális eladások messze meghaladják a fizikai eladásokat

A felhasználói trendek ezen sorát követve van egy igazán érdekes tény a fizikai és digitális játékok vásárlásával kapcsolatban: a digitális formátum nagy fölénnyel győz. Ez mind a PC-s, mind a konzolos arénában megfigyelhető, ami a digitális kiadások növekvő fogyasztását mutatja.

 

 

 

 

Legnépszerűbb játékok

 

A FIFA 22 és a Monster Hunter Rise a két legnépszerűbb játék

Ahogy azt minden héten láthatjuk az Egyesült Királyság és Japán toplistáin, a két ország játékosai némileg eltérnek a videójáték-preferenciáikban. Az európai országban a FIFA 22 töretlen dominanciáját láthattuk, míg a japán területen a Pokémon Shiny Diamond és Shimmering Pearl dominált.

Most ez az információ ismét megerősítést nyert, hiszen az Egyesült Királyságban a játék az egyetlen idén megjelent cím a Top 3-ban. Ezt követi a Mario Kart 8 Deluxe és a Minecraft, amelyeket már eddig is minden héten a legnépszerűbb játékok között láthattunk az országban. A japán játékosok preferenciáit tekintve a Monster Hunter Rise különösen népszerű odahaza, bár a már említett Pokémon remake-ek sem állnak messze mögötte. Ezen felül úgy tűnik, hogy az országot nagyon érdekli a Momotaro Dentetsu: Showa Heisei Reiwa mo Teiban! című, Japánban igen népszerű vonatos játék. Meg kell jegyezni, hogy mindezeket az adatokat a fizikai eladások alapján állították össze.

A GamesIndustry jelentése azonban az iparág legnagyobb vállalatainak (Sony, Microsoft, Nintendo, Activision, Electronic Arts és Ubisoft) kiadásait is figyelembe veszi. Ezek együttesen összesen 42 játékot adtak ki 2022 folyamán, a Nintendo volt a legaktívabb az elmúlt hónapokban megjelent 12 játékkal. Ez a kép azonban megváltozik, ha az új IP-kről beszélünk, amelyek közül végül 8 játék nem jelenhetett meg idén.

 

 

 

 

A játékosok érdeklődése

 

De mindezeken túl mit mondanak a felhasználók? A GamesIndustry azt is megnézte, hogy a közösségi médiás bejegyzéseik és a Google-keresések szerint mik az idei trendek; így egy olyan Twitter-tájképet kapunk, ahol a Genshin Impact és a Final Fantasy XIV is eléggé felkapott. Az Elden Ringnek azonban sikerült beverekednie magát a közösségi hálón a top 5 legtöbbet emlegetett videójáték közé, ami dicséretes, tekintve, hogy még meg sem jelent.

A Google keresések egészen másképp alakulnak. Itt a Monster Hunter Rise, a Battlefield 2042 és a FIFA 22 a legtöbbet keresett kifejezések közé tartozik, de mindegyiket megelőzte a PopCat. Egy kattintós játék, amely meglepő módon rendkívül népszerűvé vált az interneten.

A PopCat a legtöbbet keresett kifejezés a Google-on

A jelentés a már megjelent játékokon (és kattintós minijátékokon) túl a közösség által leggyakrabban megtekintett trailereket is vizsgálta. Ha ezt nézzük, akkor a Battlefield 2042 viszi a prímet a bemutatkozó videójával, de ezen a területen másfajta előzetesek is helyet kaptak, mint például a Magic: The Gathering Arena – Innstrad: Midnight Hunt, a népszerű kártyajáték új gyűjteményének mozifilmje, vagy a Fortnite Imposters videója. Másrészt itt értékeljük egy kis meglepetéssel a Valheimet, hiszen a viking élményt nyújtó játék már az Early Access launch trailer óta magával ragadta a játékosokat.

 

 

 

 

Nos, mit szóltok ezekhez az adatokhoz? Ismerős trendeket láthatunk, vagy a ti tapasztalataitok esetleg mást tükröznek? Számunkra mindenesetre szolgált pár meglepetéssel a 2021-es összeállítás…

Forrás: GamesIndustry

Spread the love
Avatar photo
"Historian by profession, gamer since historical times."

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu