Ken Levine össztűz alatt: a BioShock atyja komoly kritikákat kapott

A Ghost Story Games több munkatársa is nyilatkozott a Bloombergnek, hogy megmagyarázzák, milyen aljas módszereket alkalmaz Ken Levine.

 

 

Ken Levine nagy nevet szerzett magának a játékvilágban a BioShockon végzett munkájának köszönhetően, ahol kreatív igazgatóként komoly nyomot hagyott az iparágban, de előtte más klasszikusokon, például az emlékezetes System Shock 2-n is dolgozott. Ezt követően Levine bezárta az Irrational Games-t (amelynek alkalmazottait már a BioShock Infinite fejlesztése is igencsak megviselte), majd a Take-Two égisze alatt alapított egy kisebb stúdiót: ez a Ghost Story Games.

 

Ken Levine azért zárta be az Irrational Games-t, hogy ne kelljen ekkora létszámú alkalmazottat irányítania?

 

Állítólag Levine újabb próbálkozása arra irányult, hogy ne kelljen egy akkora csoportot irányítania, mint az Irrational Games, aminek a kommandírozása, úgy érezte, kezdett kicsúszni a kezéből. Azonban nagyon úgy tűnik, hogy a Ghost Story Games-t csak a stúdió megszűnése után találta ki, az Irrational megszűnése tehát inkább Levine gyenge menedzseri képességeit bizonyítja, a Bloombergnek nyilatkozó egykori és még a fejlesztőnél dolgozó alkalmazottak szerint egyaránt. Ezek a hibák különösen a játékok kiadását érintik.

Ahogy Jason Schreier írja a fent említett cikkben, Ken Levine a Take-Two jóváhagyását élvezi a múltban tett javaslatai miatt, hiszen sokan a BioShockot a videójáték-ipar egyik legnagyobb hatású címének tartják. Az Irrational Games bezárása után Levine egy olyan játékon kezdett el dolgozni, amely, az ő szavaival élve, „narratív legót” tartalmazna, vagyis minden játékos számára egyedi élményt nyújtana, és beindítaná a következő játékának fejlesztését.

A korábbi dolgozók szerint az állandó változások demoralizálóak voltak, és úgy érezték, hogy hátráltatják a karrierjüket – Bloomberg

Sajnos a helyzet korántsem ideális: Levine képtelen megfelelően kommunikálni a munkatársaival, ami ahhoz vezetett, hogy napok és hónapok munkáját dobták el egy hirtelen váltás miatt. „A Ghost Story munkatársai heteket vagy hónapokat töltöttek azzal, hogy komponenseket építsenek az új játékba, csakhogy Levine aztán elvetette őket. Levine ízlése időnként megváltozott egy-egy nagyobb indie játék, például a Dead Cells vagy a Void Bastards után, és ragaszkodott ahhoz, hogy egyes funkciókat úgy dolgozzanak át, hogy azokat a játékokat utánozzák. A volt munkatársak szerint az állandó változtatások demoralizálóak voltak, és úgy érezték, hogy hátráltatják a karrierjüket” – írja a Bloomberg.

 

 

 

 

Végül is a Ghost Story Games megengedhette magának az ilyen változtatásokat a fejlesztés során, mivel nem volt megjelenési dátuma a játékának. Ahogy Schreier felidézi, Ken Levine egy beszélgetésen így nyilatkozott: „Majdnem minden címnél, amin dolgozol, előbb-utóbb rájössz, hogy kifutsz az időből, és akkor gyorsan befejezed a játékot. Évekig mész körbe-körbe, aztán azt mondod: >>Ó, Istenem, mindjárt kifutunk az időből<<, és ez rákényszerít a döntések meghozatalára.”

Lehet, hogy a játék még két évig nem lát napvilágot

Levine szemszögéből nézve ez talán még jó is lehet. A dolgozók azonban nem így vélekednek, mivel ez megakadályozza őket abban, hogy információt adjanak, vagy bővítsék a portfóliójukat, ha esetleg új munkát szeretnének keresni. Mivel a projektet még nem adták ki, a készítők nem hozhatják fel alkotásaikat karrierpéldaként, ami megnehezíti számukra a cégváltást. Ez a helyzet elidegenített egy maroknyi fejlesztőt, és egyelőre nem sokat változott.

 

Ken Levine következő játéka

 

Ami a Ghost Story Games által készülő játékot illeti, egyelőre nem hoztak nyilvánosságra fontosabb részleteket. Néhány évvel ezelőtt maga a vezető fejlesztő nyilatkozta, hogy új munkája nagyon hasonlít majd a korábbiakra, amit a Bloomberg nyilatkozatai némileg kibővítettek. Állítólag a cím a korábban már említett Lego-narratívát tartalmazná, és egy sci-fi shooter lenne; egy titokzatos űrállomáson játszódna, amelyet három frakció népesít be. Döntéseinktől és párbeszédes választásainktól függően az egyes frakciók szövetségesként, semlegesként vagy ellenségként viselkednének.

Mi a helyzet a megjelenési dátummal? A Ghost Story Games címének 2017 őszén kellett volna megjelennie, de az állandó változtatások és a Levine rossz kommunikációja a szükségesnél tovább húzta a folyamatot. Most az egyik alkalmazott úgy véli, hogy a stúdió végre jó úton halad, de a játék csak két év múlva készülhet el.

Akárhogy is van, Ken Levine hozzáállása nem meglepő az iparágban, hiszen a tökéletességre való törekvése gyakorta olyan megszállottsággal párosul, amely aztán könnyedén hónapok munkájának elvesztéséhez vezethet. Ezt a viselkedést jól példázza az egyik törölt játéka: egy Zelda stílusú kaland, amely PS2-n és Xboxon sosem látott napvilágot. Ami a jövőt illeti, még nem tudni, hogy Levine képes lesz-e legyőzni minden hajlamát és mániáját, hogy befejezze ezt a sok éve csúszó, nehézkes fejlesztést. Arról nem is beszélve, hogy legyen az ember akármekkora név, a kiadók türelme sem végtelen…

Forrás: Bloomberg

Spread the love
Avatar photo
"Historian by profession, gamer since historical times."

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu