A LucasFilm örökségét a videójátékok terén csak az általa kezelt milliós licencek és a nem túl ismert játékok jelentik. Ám úgy tűnik, mintha feltámadt volna a rég bezárt LucasArts szelleme, és végre hozzáértő módon viszonyulnak ahhoz a hatalmas kulturális játék-kincshez, amelyet a legendás fejlesztőstúdió egykor felhalmozott…
Habár a LucasArts megszűnése óta majdnem egy évtized telt el, a Star Wars márka ereje vagy az olyan kalandjátékok kiválósága, mint a Day of the Tentacle vagy a Monkey Island még mindig nagyon is jelen van. Ez egy rendkívüli örökség, amely, úgy tűnik, 2022-ben és az elkövetkező években új életet és folytonosságot kap.
A 2021-es év egyik első nagy dobása a LucasFilm Games stílusos visszatérésének bejelentése volt egy új Indiana Jones videójátékkal. Ezzel párhuzamosan megszűnt az Electronic Arts exkluzivitása a Star Wars konzolokra, PC-kre és mobilokra való megjelentetésében.
Tény, hogy az EA nem kímélte a költségeket, amikor a messzi-messzi galaxis játékokban történő prezentálásáról volt szó, az igazság az, hogy a lépés nem sikerült olyan jól, mint várták.
Egy évvel a meglepetés és több nagy bejelentés után új távlatok nyílnak az újjáalapított, magát a LucasArts örökösének tekintő LucasFilm Games előtt, amely továbbra is a Disney égisze alatt marad, de visszanyerte eredeti szellemiségét. Ebben a tekintetben 2022 egy olyan nagyszerű vállalat újjászületését jelenti majd, amelyet méltán szeretnek.
Való igaz, a Star Wars továbbra is a cég zászlóshajó licencének számít, a LucasFilm Games jelenlegi prioritása azonban Douglas Reilly alelnök szerint az, hogy a lehető legváltozatosabb élményt kínálja, a lehető legtöbb platformon jelen legyen, miközben hű marad az egyes márkákhoz és a rajongókhoz.
„A legjobb csapatokkal szeretnénk együtt dolgozni, akik képesek nagyszerű játékokat készíteni az IP-inkre vonatkozóan.” – Douglas Reilly
„Van egy olyan szakemberekből álló csapatunk itt a Lucasfilm Gamesnél, akik együtt tudnak dolgozni a fejlesztőkkel, alakítani a történeteket, formálni a kreativitást, alakítani a játékokat, hogy azok valóban rezonáljanak a rajongókra, és a platformok, műfajok és élmények széles skáláján legyenek elérhetőek. hogy minden rajongónk élvezhesse az IP-ket, amelyeket ismer és szeret.”
Mi a helyzet a már megjelent játékokkal? Ahogy a LucasFilm Games videós bemutatójából kiderül, az olyan játékok, mint a Star Wars Jedi: Fallen Order, a Star Wars Squadrons és a nemrég megjelent LEGO Star Wars CastAway a Disney George Lucas-licencek által inspirált, megújult videójáték-részlegének szárnyai alá tartoznak.
A spanyol VidaExtra nemrég hosszú riportot szentelt a készülő – illetve remélhetőleg majdan elkészülő, vagy visszatérő – címekről és a LucasArts égisze alá tartozó egykori franchise-okról; ebből szemezgetünk a következők során.
Ami már készül
Indiana Jones (Bethesda)
Indiana Jonesnak nagy múltja van a videojátékokban. A point and click kalandjátékoktól kezdve a 16 bites akciójátékokon át a Tomb Raider és Uncharted játékokhoz jobban illeszkedő újabb kalandjátékokig. Ami viszont nagyszerű okot ad arra, hogy megünnepeljük a visszatérésüket.
A MachineGames átveszi a stafétabotot a LucasArts-tól egy új kalanddal, amelynek fejlesztésében a Bethesda Games Studios Todd Howardja is közvetlenül részt vesz. Az elvárások az egekbe szöktek, és bár a projektet szándékosan titokzatosság övezi, egyértelmű, hogy a brutális Wolfenstein-sorozat mögött álló figurák tudják, hogyan kell a nácik fenéken billentését kellően látványossá tenni.
Kik készítik: Bethesda (MachineGames) / Xbox Game Studios.
Hol lesz elérhető: PC és Xbox. (Más platformok bejelentésre várnak.)
Star Wars-projekt (Ubisoft)
A Ubisoft kétségtelenül a nyílt világú videójátékok egyik legnagyobb szaktekintélye. Ez pedig azt jelenti, hogy a Massive Entertainment, a nagysikerű The Division-sorozat mögött álló stúdió már bejelentett Star Wars-játékától csak jót várhatunk (remélhetőleg).
A projektről még nem hoztak nyilvánosságra részleteket, sőt még egy egyszerű illusztrációt sem, bár neveket már letettek az asztalra: Julian Gerighty lesz a kreatív igazgató, David Polfeldt pedig a LucasFilmmel szoros együttműködésben vezeti majd a projektet. Ami a játék motorját illeti, a The Division motorjával megegyező Snowdropot használják majd, ami garantálja az akciót és az ambíciót egy olyan nyílt világú játékban, amely a George Lucas által elképzelt messzi-messzi galaxisban játszódik, és amelyben a narratívának is kulcsszerepet szánnak.
Kik készítik: Massive Entertainment / Ubisoft.
Hol lesz elérhető: a platformokat még nem jelentették be.
LEGO Star Wars: The Skywalker Saga
Mondhatni, már hozzászoktunk a LEGO Star Wars játékokhoz: a TT Games elhozta a klasszikus trilógiát és az előzményeket konzolokra és PC-re, de a The Skywalker Saga valóban úttörő. A fejlesztők célja ugyanis, hogy a LEGO játékok akcióját, kalandját és humorát a következő szintre emeljék.
Ahogy a névből is kitalálható, ez a Star Wars filmes saga mind a kilenc filmjének teljes újragondolása, a Baljós árnyaktól a Star Wars: Skywalker koráig; ambiciózus vállalkozás a hatalmas galaktikus sagát egyetlen videójátékban prezentálni, de a Warner szerint a cím „új és más” élményt nyújt majd, mint bármely korábbi adaptáció.
Kik készítik: TT Games (Warner Bros. Interactive Entertainment).
Hol lesz elérhető: Nintendo Switch, PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X, Xbox Series S és PC.
Star Wars: Knights of the Old Republic remake
A BioWare klasszikusának több éves csiszolgatása és a jelenlegi rendszerekhez való igazítása után az Aspyr Media tiszta vizet mer önteni a pohárba: a Star Wars: Knights of the Old Republic remake-je egy átfogó, a semmiből kiinduló felfrissítése lesz a kultikus RPG-nek, amely egy egész generációt lenyűgözött. A történet egyébként 4000 évvel a Csillagok Háborúja eseményei előtt játszódik.
A projektet úgy fejlesztik, hogy teljes mértékben kihasználja a PS5 technológiáját, a PlayStation Studios pedig részt vesz a saját fejlesztésében. Az Aspyr a maga részéről nagyon jól ismeri a forrásanyagot: amellett, hogy újra kiadták az eredeti két Knights of the Old Republic játékot, a Star Wars: Episode I Racer és a Republic Commando frissített verzióival nagyszerűen őrzik a LucasArts örökségét.
Kik készítik: Aspyr Media / PlayStation Studios.
Hol lesz elérhető: PS5 és PC. (Más platformok bejelentése várható.)
Star Wars: Eclipse
A Heavy Rain és a Detroit: Become Human alkotói tudják, hogyan kell egy kis indie stúdió lehetőségeit saját stílussal és nagy produkciókkal ötvözni. A Star Wars: Eclipse még egyet hozzátesz: ez lesz az első videojáték, amely az úgynevezett „High Republic” korszakában játszódik.
Egy Quantic Dream stílusú filmes játék? Itt jön a csattanó: a LucasFilm és a gall stúdió ígérete szerint ez egy olyan akció-kaland lesz, amelyben nemcsak a narratívának lesz kivételes jelentősége, hanem a történetnek rengeteg következményére számíthatunk, így minden döntésnek közvetlen hatása lesz a cselekményre. Nagyon ígéretes módja annak, hogy elmerülj a Jedi Rend aranykorában…
Kik készítik: Quantic Dream.
Hol lesz elérhető: a platformokat még nem jelentették be.
Star Wars: Hunters
Egy egész sor Star Wars-játék érkezik, és mindegyik lehetővé teszi, hogy egyedi módon közelítsük meg az univerzumot. A Zynga alternatívája azonban a legkülönösebb és legeredetibb mind közül: a Star Wars: Hunters a kompetitív és csapat alapú harcról szól, a saga minden árnyalatát képviselő hősök változatos választékával.
Harcolhatunk egy magát Jedinek képzelő droiddal, egy impozáns wookie-val, egy roncskereskedővel, aki egy droideka maradványait vezeti, és még egy rohamosztagossal is, aki még nem igazán tudta feldolgozni, hogy a Birodalom elbukott. A Zynga mindenesetre a free-to-play formátumra szavaz, és mindenki adhat majd neki egy esélyt: a tervek szerint Switchre és mobilra is megjelenik.
Kik készítik: Zynga / NaturalMotion.
Hol lesz elérhető: Nintendo Switch, iOS és Android.
Indiana Jones: The Pinball Adventure
A játékteremből az otthoni közösségbe: miután a Star Wars Pinball FX-re is elhozta a galaktikus saga-t a Pinball FX-re, a Zen Studios a Williams Electronics flipperező bútorait hozza el konzolokra az Indiana Jones-szal. Ez a „Flipper Kaland” egy nagyon különleges újrateremtése a táblának, valósághű fizikai reakciókkal, klasszikus izgalmakkal, rengeteg utalással a filmsorozatra és új, kifejezetten erre az alkalomra készített effektekkel és animációkkal.
Kik készítik: Zen Studios.
Hol lesz elérhető: Nintendo Switch, PS4, Xbox One és PC.
LucasFilm Games: egy örökség, amelyhez visszatérhetünk
Bár a megújult LucasFilm Games tervei már az idén elkezdenek kibontakozni, még sok mindent be kell jelenteni, rengeteg játék várat magára. Persze nem azt mondjuk, hogy amit már bejelentettek, az túl kevés lenne… csak hát ha már LucasArts, van pár olyan játék, illetve széria, amely esetleges visszatérése mellett nem mehetünk el szó nélkül.
Emlékeztek még a Monkey Island-sorozatra, például? Esetleg az Armed And Dangerous cím ismerősen cseng? No és a Manic Mansion, Day of the Tentacle…?
Ha és amennyiben hihetünk annak, amit a LucasFilm Games hirdet, miszerint visszatérnének a gyökerekhez, a LucasArts aranykorának játékaihoz, könnyen lehetséges, hogy valóban viszontlátjuk majd ezeket a címeket ilyen vagy olyan formában. A szériák jogaival rendelkeznek, a kérdés csupán az, hogyan sikerülne meggyőzni az olyan legendákat, mint mondjuk Tim Schafer, vagy egyenesen Ron Gilbert, hogy visszatérjenek ezekhez a szebb napokat látott játéksorozatokhoz?
Mindenesetre meglátjuk, mi mindent tartogat még a sors a LucasFilm Gamesnek, illetve, hogy ők mi minden tartogatnak a tarsolyukban…
Forrás: VidaExtra