És arra is fény derült, hogy a Days Gone, a Sony Interactive Entertainment Bend Studio jelenleg legújabb játéka nem biztos, hogy valóban össze tudott hozni nyolc milliónyi értékesítést!
David Jaffe (a Twisted Metal és a God of War alkotója) podcastjének vendége volt Jeff Ross, a Days Gone rendezője. Több témáról is beszéltek, így például az is, hogy a stúdió régebbi IP-jéhez, a Syphon Filterhez lehetne-e egy visszatérés. Volt-e más IP-je a stúdiónak? – teszi fel a kérdést Ross. Az egyetlen válasz értelemszerűen épp a Syphon Filter volt, de neki konkrétan fogalma sem volt arról, hogy a PS1-en beindított sorozathoz miképp tudna a csapat visszatérni. Ő maga sem érdeklődött iránta!
Volt viszont egy elképzelése egy másik stúdió, az Insomniac Games által teremtett Resistance visszahozására. Egy nyílt világú játékot csinált volna belőle (és ne felejtsük, hogy a Bend anno a PSP-s Resistance: Retributionön dolgozott!). A koncepciója szerinte király volt, és a csapat kitalálta a nyílt világgal kapcsolatos játékmenetes hurkokat. Kb. össze is passzolt Ross szerint a Resistance-szel az egész, de a Sony-t ez nem érdekelte. Hozzátette, hogy Jim Ryanéket kb. minden érdekelte a Days Gone 2-t leszámítva…
Ross korábban azt mondta (a Ghost of Tsushima által elért, hasonló eredmény után), hogy a Days Gone-ból nyolc millió példány kelt el. A GameInformer írt arról, hogy Ross forrása egy már offline weboldal volt az adat mögött. A neve: Gamestat. Amikor ez működött, nyomon lehetett a trófeás adatokat követni, és ebből matekozta ki azt, hogy megközelítőleg 8 millió eladást ért el a Bend Studio a játékkal.
Sok telemetriához volt hozzáférése, és ezt látta akkor is, amikor öt milliónál tartottak a játékkal. Ennek hivatalos bejelentésekor a telemetria szerint 5,8 milliónál lehettek. Külsős, offline-nak nevezett weboldalt használt, mondta Ross a podcast során, de a trófeás adatok szerinte egybefüggőek voltak a belsős telemetriával, és ezért megfelelőnek tekintette a Gamestat eredményeit. A bökkenő? A site nem tudta lekövetni a lemezes példányok újraértékesítését, azaz a használt játékok piacát, nem beszélve arról, hogy a PlayStation Plus-előfizetőknek is volt egy ingyenes hónap.
Nyolc millió játékost elérhettek, és bár Ross szerint 7,7-8,2 millió között lehetne, pontosat ő sem tudott. Most már késő.