A God of War teljes PC-s pompájában egyenesen lenyűgözően néz ki
A PlayStation egyik legnagyobb exkluzív játékaként a God of War PC-s megjelenését már nagyon vártuk. Elvégre a játék kiváló történettel és hihetetlenül hűséges látványvilággal büszkélkedhet, a harcai pedig a sorozat csúcsát jelentik. A PC-re való áttérés azt jelentette, hogy olyan új funkciókkal bővülhetett a játék, mint a továbbfejlesztett DLSS és az ultraszéles támogatás, és ahogy a PC Gamer is beszámolt róla, ez utóbbi egyedülálló problémát jelentett a hézagmentes kamerájáért dicsért God of War számára.
Ez azt jelentette, hogy a játékosok ne csak azt lássák, amit ultraszéles formátumban látniuk kell, például az akciót, hanem a felhasználói felület elemeit is megfelelően jelenítsék meg. A „hatalmas kilátások, a nagy pillanatok és a mozgóképek mind ebbe belejátszanak”, a vezető UX dizájner, Mila Pavlin megosztotta, hogy a csapat határozottan „azt kereste, hogyan lehet a lehető legjobban bemutatni a játékot”.
„Nem csak felbontást teszünk és kész. Bárcsak ilyen egyszerű lenne, most már minden olyan dolog, ami 16:9-ben a szélén volt és levágva, most benne van a jelenetben, mint például ‘Jaj, ne, Atreus görbül a jelenetben, mert pozícióba kerül” – magyarázta Matt DeWald, vezető technikai producer.
Az esetleges problémák kiküszöbölése érdekében a Santa Monica Studio csapata a Jetpack Interactive-val együtt nekilátott, hogy többször is lejátsszák a God of War PC-s változatát ultraszélesben. Amint felfedezték a vizuális hibákat, csak ezután léphettek közbe az animátorok, hogy kijavítsák a dolgokat.
„Tehát vissza kellett menni és animálni az összes dolgot. Ehhez végig kellett játszani az egész játékot. És nem csak a mozgóképeket, mert mi egy vágatlan kamera vagyunk, végig egy felvétel” – tette hozzá DeWald – „Szóval tényleg végig kell játszani az egész játékot… az összes ilyen irányított kamerás pillanatot, például amikor Kratos megpróbál megölni valamit, és egy lezárt animációba megy át, a kamera arra a jelenetre van irányítva, vagy van olyan pillanat a játékban, amikor megjelenik valami, például Draugr, és Kratos előveszi a baltát, és lefagy”.
A kiterjesztett látómezővel való munka PC-n mindig is problémás volt, különösen egy olyan filmes játék esetében, mint a God of War. Azonban, mint láthattuk, a fejlesztőcsapat kiváló munkát végzett anélkül, hogy a játék bemutatásában elveszítette volna a játékba való beleélést és a fenséges látványt.
A PlayStation Access YouTube-fiókja feltöltötte a cím első 15 percnyi játékmenetét, amely bemutatja, hogy a cím milyen érezhető vizuális fejlesztéseket kapott, hiszen láthatjuk az ikonikus jelenetet, amikor Kratos és Atreus vadászni indul.
A játék PC-re az ultraszéles monitorok támogatásával érkezik, valamint lehetőséget ad a framerate feloldására vagy az NVIDIA DLSS engedélyezésére; személyre szabottabb és testreszabhatóbb élményt nyújtva a játékos preferenciái szerint. A játékról szóló tesztünket itt olvashatod.
Forrás: playtrucos