A Santa Monica nyíltan beszél arról, hogy mit tanultak a God of War PC-re portolt változatából.
Ezen a héten a fantasztikus God of War PC-n is nagyot ment – mi egyenesen szédületesen jónak találtuk. A Santa Monica címe natív 4K-s felbontásban és feljavított grafikával debütált a Steamen, így a PC-s játékosok is kipróbálhatják az északi élményt, amit eddig csak a PlayStation felhasználók élvezhettek.
De bármennyire is jó, nem ez a franchise idénre tervezett legnagyobb megjelenése. 2022-ben érkezik ugyanis a God of War: Ragnarok, az általunk is tárgyalt első rész folytatása, amelynek fejlesztésére a jelek szerint jó hatást gyakorolt a PC-s port, ahogy azt a Sony tulajdonában lévő kaliforniai stúdió nyíltan meg is jegyzi.
A Santa Monica felhasználói élményért és hozzáférhetőségért felelős igazgatója, Mila Pavlin nyilatkozatai szerint a Ragnarok korrigálni fogja a saga néhány játszhatósági aspektusát, köszönhetően annak, amit az eredetileg 2018-ban megjelent cím PC-s verziójába beépítettek. A fejlesztésnek köszönhetően új utakat fedeztek fel a cím akadálymentesítésére, több opciót és lehetőséget kínálva a játékosoknak az élmény testreszabására.
„Ez alapozta meg a Ragnarokot” – Mila Pavlin, Santa Monica
„Ez fektette le az alapokat” – mondta a PC Gamer-nek. „Sok hozzáférhetőségi funkció megköveteli, hogy megváltoztassuk a szemléletünket a tartalomkészítéssel kapcsolatban. A PC-s port lehetővé tette számunkra, hogy visszamenjünk és felülvizsgáljuk, hogyan építettünk fel néhányat az alapkódból.” Mila jó példát hoz erre, kiemelve a PC-n bevezetett automatikus futási funkciót, amely nélkülözi a kérdéses billentyű lenyomását. „Sok játékos számára ez a gomb kissé nehezen kezelhető” – magyarázza, utalva a PlayStation kontrollerek L3-as gombjára.
A Ragnarokot tehát várhatóan sokkal kényelmesebb lesz irányítani, mint a Kratos és Atreus rebootjának első részét. A folytatásról egyelőre nincs megerősített konkrét dátum 2022-n túl, bár egy kiszivárgott információmorzsa az év második felére utalt.
Forrás: PC Gamer