A Shiro Games egy GYIK-ben eloszlatott néhány kétséget a valós idejű stratégiai videójátékával, a Dune: Spice Warsszal kapcsolatban.
A Dune: Spice Warst a legutóbbi The Game Awardson mutatták be, mint egy új, ígéretes valós idejű stratégiai videójátékot, amely Frank Herbert legendás sci-fi művén alapul. A Dűnét nemrég Denis Villeneuve adaptált a széles vászonra, méghozzá komoly sikerrel, így nem meglepő, hogy reneszánszát éli az univerzum. A fejlesztők, a Shiro Games egy „gyakran ismételt kérdéseket” tett közzé a Steamen, amelyből bepillantást nyerhettünk abba, hogy milyen is lesz a fűszerháború.
Először is, a játék nem korlátozódik majd a valós idejű stratégiára, hanem 4X elemeket is tartalmaz majd. A Shiro Games leírása szerint a játékuk lassabb lesz, mint egy tipikus RTS, szüneteltetni és gyorsítottan továbblépni is lehet, kiegészítve a felfedezéssel, terület-ellenőrzéssel, gazdasági tevékenységgel, politikával és kémkedéssel, ami egy 4X címet varázsol, de nem vonja el az RTS élményét.
Egyelőre csak két házat jelentettek be játszható frakcióként, az Atreides és a Harkonneneket, bár a stúdió tervei szerint a megjelenésre még kettő elkészül, majd egy ötödik frakció is érkezik később, a korai hozzáférés során.
A Dune: Spice Wars hű lesz Frank Herbert művéhez
A fejlesztők rámutattak, hogy az évek során számos ábrázolás az eredeti műtől eltérően készült a korábbi videójátékokban, filmekben vagy képregényekben. Ilyen például az Atreides-ház lobogójának és egyenruhájának színe, amelyet a könyvekben zöld és fekete színűként írnak le, míg a játékokban általában kék színnel ábrázolták őket.
A Dune: Spice Wars még 2022-ben érkezik korai hozzáféréssel
Az olyan frakciókat, mint az Ordos-ház, a Dűne Enciklopédia és a Dűne 2 videójáték említi, míg Frank Herbert műveiben soha nem szerepelnek. Ez arra késztette a Shiro Games-t, hogy a könyvekben található frakciókra koncentráljon, a többit pedig hagyja későbbre.
Procedurális térképek és egyedi helyszínek
Dune: Spice Warsban procedurálisan kialakított pályák lesznek, ahol figyelembe kell majd vennünk a változó méretüket, a szél erősségét és a homokféreg-aktivitást. Ezek a térképek egyedi helyszíneket tartalmaznak majd, amelyek a könyvek olvasói számára meglepetést jelentenek, gondos utalásokkal az irodalmi műre.
A stúdió lelkesedését fejezte ki az Early Access formátum iránt is, amelyben a játék működni fog, elismerve, hogy jó tapasztalataik vannak a korábban megjelent játékokkal. Az Early Access lehetővé teszi számukra, hogy a játékosok visszajelzései révén jobban kiegyensúlyozzák a játékot, így a megjelenési ütemtervet a felhasználói elvárásokhoz igazíthassák.
Elkötelezettség a rajzfilmes művészeti stílus mellett
A játék vizuális szekciója volt a másik legszembetűnőbb szempont, és ahogy a fejlesztők kifejtették, a monotonitás elkerülésére törekszenek. Az egyik probléma, amivel a játék megalkotásakor szembesültek, az volt, hogy az egy sivatag-bolygón játszódik. Ez a hosszú órák során könnyen monotonná válhat, ezért még sivatagi geológusokkal is dolgoztak, hogy olyan elemeket alakítsanak ki, amelyek egy ilyen környezetben is létezhetnek. Másrészt a művészeti vezetés igyekezett olyan elemeket is beépíteni az összképbe, amelyek változatosabbá teszik a színeket és a formákat, hogy a környezet ne váljon unalmassá.
A művészeti stílus célja, hogy megtörje a sivatag egyhangúságát
A játékban többjátékos mód is lesz, bár egyelőre a single-player játékmódra koncentrálnak, azonban megerősítették, hogy ez a korai hozzáférés alatt egy nagyobb frissítés lesz. A másik nagy hiányzó elem a fő kampány, ami a launch verzióban nem lesz jelen, bár a korai hozzáférés során az is megérkezik majd.
Ami a megjelenés utáni tartalmakat, például a DLC-ket illeti, a Shiro Games bevallotta, hogy egyelőre nem terveznek ilyesmit, ahogy a modokat sem, amelyek érkezése az igényektől függ majd.
A Dune: Spice Wars 2022-ben érkezik PC-re.
Forrás: Steam