Nincs BioWare-varázslat, állítja a Dragon Age korábbi producere

A Dragon Age korábbi producere, Mark Darrah szerint a varázslat helyett a rossz folyamatokra kellene inkább gondolni.

 

Néhány éve a Kotaku az Anthem fejlesztéséről írt részletesen, kiemelve, hogy bármennyire is rossznak tűnik a szituáció a BioWare-en belül, mégis valahogy össze tudnak jönni a dolgok, hogy a stúdió nevéhez méltó, tovább a játékosok által kedvelt játékok létre tudjanak jönni. És itt jön a képbe Darrah, aki az Old Game Dev Advice sorozatának legújabb részében beszélt egy másik szemszögről, ami a BioWare pozitívnak tűnő folyamait megfordítja.

Darrah szerint a játékfejlesztés egy hokiütőhöz hasonlítható: egy hosszú kar, ami magában nem sokat jelent, de egy éles ugrás következtében sok minden történik, és egy ábra esetében ez az emelkedő az, ahol a mágia történik, és úgy látja, hogy erről beszélnek az emberek. A dolgok későn jönnek össze, és eléggé későn válnak jobbá. Ez viszont egy borzalmas folyamat, mert nem látni előre, hogy mennyire is éles az emelkedő. A hosszú kart kéne felemelni, azaz az általános fejlesztési folyamatot kellene gyorsítani, hogy láthassák a fejlesztők, mit is csinálnak, mielőtt jönne a crunch, az erőltetett menet.

A BioWare-mágiát Darrah egy „s__r folyamatnak” nevezte, mert csak egy elnevezése annak, hogy nem kell félni, tudjuk, hogy később begorsul a fejlesztés és minden működni fog, ám ebből jön az erőltetett menet és a játékok elhalasztása. Egy hokiütővel nem lehet így jósolni, mert nem tudjuk a szöget, vagy hol kellene ütni. Nincs kiszámíthatóság, így a halasztásokkal és a túlórázással hozzák be a lemaradást. A stúdión belül viszont ha valaki ezt mondja, hogy BioWare-varázslat, ő komolyan gondolja.

Darrah, aki több mint 20 évet töltött el a BioWare-nél, a Baldur’s Gate-től az Anthemig sok játékon dolgozott, így ő kifejezetten ismeri a fejlesztési folyamatokat, és ha ő arra kér minket, hogy ne nevezzük a folyamatot mágiának (és inkább javítani kellene rajta), akkor ezt tőle el is tudjuk fogadni.

Forrás: PCGamer

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu