Kevesebb mint egy hónap, és itt a Total War: Warhammer III. Most két friss, rövid hírrel szolgálunk az epikus fantasy saga folytatásával kapcsolatban.
Gondolom, hozzánk hasonlóan ti is tűkön ülve várjátok a Total War: Warhammer-széria legújabb felvonását. Már nem kell sokat aludni, hogy végre teljes pompájában élvezhessük a bődületesen jónak ígérkező programot; a fejlesztők pedig nem fukarkodnak a friss információkkal. Íme, mit tudtunk meg tegnap!
Tengeri hadviselés nem lesz, mert, izé, „nem szükséges”?
A Total War: Warhammer III-hoz bemutatott számos játékmenet-videó közül a közösségnek feltűnt a tengeri harc hiánya. A játékért felelős Creative Assembly csapatának nemrégiben készült interjújából kiderült, mi az oka, miért döntöttek úgy, hogy kimarad ez a mechanika.
„A kampánytérkép nem a legmegfelelőbb az ilyen típusú csatákhoz” – Mark Sinclair
Jim Whitson, a Total War: Warhammer III vezető csatatervezője azt válaszolta, hogy a csapat nem érezte szükségesnek, hogy ez a mechanika bekerüljön a játékba. „Nincs tengeri harc, már úgy, hogy egyik hajó a másik ellen, de a tengeren és a szigeteken keresztül harcolhatunk, amit úgy éreztünk, hogy jobban passzol ehhez a részhez” – mondta.
Whitson hozzátette, a stúdió inkább más, a közösség által nagyra értékelt területekre fordította az erőforrásait, mint például a jelen lévő szörnyek és lények széles választéka, a mágia és a többi karakter. „Nagyszerű lett volna hozzáadni a tengeri harcot, de végül nem volt feltétlenül fontos, hogy belekerüljön” – mondta.
Mark Sinclair, a játék vezető kampánytervezője is megosztotta válaszát. Szerinte ha a csapat hozzáadta volna a tengeri harcot, akkor nem láthattuk volna a Warhammer III-ban jelenlévő összes fajt, ami a franchise eddigi legnagyobb száma egy kiadásban. „A Warhammer III kampánytérképe nem a legmegfelelőbb az ilyen típusú csatákhoz, és más típusú harcokra, például az ostromokra akartunk koncentrálni” – mondta Sinclair.
Forrás: 3DJuegos
Konzolos megjelenés ellenben elképzelhető valamikor a jövőben
Ma, amikor már csak néhány hét van hátra a Total War: Warhammer III megjelenéséig, egy esetleges konzolos verzióról faggatták az érintetteket, és a válasz több mint biztató volt az összes többi platform játékosai számára.
„Ez olyasmi, amin folyamatosan rajta tartjuk a szemünket” – Jim Whitson
„Régebben sokat emlegetett háború volt a PC-s és a konzolos játékok között, és mindenki tudta, melyik oldalon áll” – mesélte Jim Whitson, a Total War: Warhammer III vezető csatatervezője. Whitson szerint a címek ma már nem oszlanak meg ennyire a platformok között, és a játékok sokkal könnyebben elérhetőek, ami az élvezeti lehetőségeket illeti. „Ez a háború most már szinte éteri, mert szinte már nincs szükséged PC-re ahhoz, hogy játszhass valamit, ami PC-re jelent meg.”
Mit ért Whitson ez alatt? A többplatformos címek nagyobb számú játékos számára teszik lehetővé, hogy minden kiadványt élvezhessenek, és ahogy az Xbox vezérigazgatója, Phil Spencer egyszer elmondta, az exkluzivitások sokakat korlátoznak abban, hogy a barátaikkal játszhassanak, amiben a Warhammer III kooperatív kampánya kiválóan teljesít.
Ennek ellenére Whitson megosztotta, hogy a csapat nem veszi le a szemét az RTS esetleges konzolos változatáról. „A játék fejlesztése során nem tettük meg, de ez nem jelenti azt, hogy nem foglalkozunk vele a jövőben” – mondta a dizájner, hozzátéve, hogy a portolás lehetősége olyan dolog, amit ő és a stúdió többi tagja folyamatosan figyelemmel kísér.
Nyilvánvalóan ez nem biztosít minket arról, hogy Xboxon, PlayStationön vagy akár Nintendo Switch-en is láthatjuk majd a címet, azonban az RTS műfaj már nem olyan, ahogy Whitson említi, amit kizárólag PC-n látunk, erre a legegyértelműbb példa a Halo Wars-saga.
A Total War: Warhammer III február 17-én válik majd elérhetővé a PC-s közönség számára.
Forrás: 3DJuegos