Sőt, a redmondiak megerősítették, hogy a Call of Duty-t nem fogják a PlayStation platformokról lemószerolni (talán azért, hogy a felvásárlást az amerikai regulátorok elfogadják).
A Bloombergen olvashatjuk, hogy milyen is a hangulat az Activision Blizzardon belül, miután a Microsoft bejelentette a cég felvásárlását (ami folyamat jó egy évig még el fog tartani…). Nos, a kiadón belül óvatos optimizmus merült fel, mert a Microsoftba, pontosabban az Xbox Game Studiosba olvadás, továbbá Bobby Kotick, az Activision Blizzard vezérigazgatójának távozása örömet okozott a dolgozóknak, akik izgatottak, mert az Xbox alatt sokkal nagyobb kreatív szabadságot kaphatnak.
Persze ott van a félelem a leépítések miatt, ám az a legfontosabb, hogy téma a kiadón belül a Call of Duty évenkénti megjelenésének ejtése. A Ubisoft is anno erőltette az Assassin’s Creed esetében az évenkénti egy játékot, de ők az utolsó pillanatban átgondolták, és az Assassin’s Creed: Originsszel átálltak egy ritkább menetrendre. Így nem lennének a stúdiók megerőltetve, hiába forgatja az ActiBlizz három csapat között a fejőstehén franchise-át.
Phil Spencer, az Xbox-vezér egy tweetben megerősítette, hogy a Sony Interactive Entertainment vezetőivel kellemes hívásokat intézett a hét folyamán. Megerősítette Jim Ryanéknek, hogy a Sony és az ActiBlizz közötti megállapodásokat tiszteletben fogja tartani, továbbá a Call of Duty sem fogja elhagyni a PlayStationt, ugyanis Spencer szerint a Sony fontos része a játékiparnak, a Microsoft pedig értékeli a kapcsolatot velük is. (És ugye a háttérben felhő alapú technológiákon a két cég már közösen dolgozik!)
Spencer a Washington Postnak még elmondta, hogy reméli, hogy a kiadó rengeteg IP-jét életre tudja kelteni. Ha lezárul a felvásárlás (2023 júniusára ez be fog állítólag következni), akkor reméli, hogy elég erőforrásuk lesz, hogy olyan franchise-okon dolgozhassanak, amit ő a gyerekkorából szeretett, és amit a stúdiók is meg szeretnének kaparintani. Ő már alig várja ezeket a párbeszédeket. Ez szerinte az erőforrások és a kapacitás emeléséről szól. Pár példát is említett: King’s Quest, Guitar Hero, illetve a Hexen (mivel az Activision adta ki a második részt, érthető a példája…).
Lassan alakul a helyzet…
Forrás: PSU, Gematsu, WCCFTech