A legtöbb játékos ezt mobilon keresztül teszi, de az iparághoz való hozzáférés új módjai egyre nőnek
Az adat nem kevésbé lenyűgöző, mert várható volt: a Hootsuite közösségi hálózat-kezelő platform és a We Are Social által megosztott tanulmány szerint a világ internetezőinek 68,1%-a használja mobiltelefonját videojátékok lejátszására. A felhőalapú játékosok száma azonban talán meglepőbb.
A Newzoo által megosztott legfrissebb jelentés szerint tavaly az iparág bevételének 52%-a mobilon és táblagépeken keresztül származott, így ez a felmérés csak megerősíti egy olyan ágazat fontosságát, amely csak növekszik. A videojáték-rajongók által használt következő legnépszerűbb eszköz a számítógép (laptop vagy asztali számítógép) 36,8%-kal, ezt követik az asztali konzolok (25,8), a táblagépek (17,2%) és a kézikonzolok (13,6%).
Az internetezők 9,7%-a pedig azt mondja, hogy felhőszolgáltatásokon keresztül játszik játékokat, például a Stadia vagy az Xbox xCloud segítségével. Valójában többen játszanak felhőszolgáltatásokon keresztül, mint ahányan virtuális valóság eszközökre tervezett játékokkal játszanak. A Microsoft és más vállalatok minden bizonnyal örömmel fogadják majd ezt a felmérést, hogy minél több felhasználóhoz juttassák el a játékokat. A Hootsuite dokumentuma a digitális trendekre összpontosít, és megállapítja, hogy a felhasználók naponta átlagosan 2 órát és 27 percet töltenek a közösségi hálózatokon.
Visszatérve a mobilra, az ágazat fontosságát jól mutatják az e piac nagyágyúinak bevételi adatai: a becslések szerint 2021-ben akár nyolc videojáték is több mint 1 milliárd dollárt fog termelni.
Forrás: juegos