Decemberben a vállalat bemutatta a Ubisoft Quartz nevű kezdeményezését
Bár az NFT-k már egy ideje keringtek az interneten, minden bizonnyal megrázták a játékvilágot, amint a vállalat bejelentette Ubisoft Quartz kezdeményezését. A digitális eszközökre összpontosító javaslatot a játékközösség nem támogatta, ami a YouTube-videó ellenszenvének áradatában és a prezentáció későbbi elrejtésében nyilvánult meg. A Ubisoft azonban egyértelműen kijelentette, hogy folytatni fogja az ötletet.
Ezt ismételten megerősítette a Finderrel készített interjúban, amelyben Nicolas Pouard, a Quartz és annak Digits felelőse, valamint Didier Genevois, a blokkláncért felelős technikai igazgató nyilatkozott. Nyilatkozataik szerint nagy lépésnek tartják a projektet a videojátékok világa számára, és meg vannak győződve arról, hogy bár a játékosok kezdeti reakciója negatív volt, idővel meg fogják változtatni a véleményüket.
„Azt hiszem, a játékosok nem értik, mit adhat nekik a digitális utópiac” – magyarázza Pouard. „Egyelőre a jelenlegi helyzet és az NFT-k kontextusa miatt a játékosok tényleg azt hiszik, hogy egyrészt tönkreteszi a bolygót, másrészt pedig, hogy ez csak egy spekulációs eszköz. De amit mi [a Ubisoftnál] látunk, az a végjáték. A végjáték arról szól, hogy a játékosok lehetőséget kapnak arra, hogy újraértékesítsék a tárgyaikat, ha végeztek velük, vagy befejezték a játékot”.
A Ubisoft is tisztában van azzal, hogy a bejelentés kritikák hullámát vonná maga után, mivel ezt a lépés természetes részének tekintik: „Emellett ez a videojátékok paradigmaváltásának része. Az egyik gazdasági rendszerről a másikra való átállás nem könnyű. Rengeteg szokás ellen kell fellépni, és egy berögzült mentalitást kell megváltoztatni. Ehhez időre van szükség. Ezt mi is tudjuk.”
Nem meglepő, hogy a Ubisoft még mindig küzd az Ubisoft Quartz-ért, hiszen már többször is említette, hogy ez egy olyan ötlet, amit nem fog feladni. A projekt azonban negatív visszajelzéseket is kapott a fejlesztőktől és a nagyvállalatoktól: az Xbox kizárta az NFT-ket, mert nyilvánvalóan nem szórakoztatnak, Josef Fares, az It Takes Two rendezője pedig azt mondta, hogy inkább térden lövik, minthogy NFT-ket tegyen a játékaiba.
Forrás: gamersrd