2026 márciusára 10 élő szolgáltatású (live service) játékot akar a Sony kiadni, és ez hivatalos, ugyanis a cég ezt a pénzügyi jelentésében közölte.
A Sony Interactive Entertainment felvásárolta a Bungie-t (3,6 milliárd dollárért, azaz 1120 milliárd forintért), és a csapatnak szerepe is lesz ebben, de azért ne felejtsük el, hogy a The Last of Us Factions módjából készül valami önálló, a Deviation Games, a Haven, a Firewalk Studios hármasa is dolgozik egyen s máson, de az Insomniac Games, a Guerrilla Games, a FireSprite, és a Sony londoni stúdiója is hozzájárulhat a tizeshez. Itt megjegyeznénk, hogy a Sony csökkentette a PlayStation 5-ös elvárásait. A tavaly áprilistól idén március végéig tartó üzleti évben 22,5 millió PlayStation 5 volt a cél, de ezt lecsapta 19,3 millióra, ugyanis az alkatrészek (főleg a félvezetők, chipek) hiánya miatt nem tud a cég elegendő konzolt biztosítani.
A Bungie értéke nem marad el sokkal a SEGÁtól (3,8 milliárd dollár) és a Square Enixtől (5,8 milliárd), így akár ők is a következőek lehetnek a felvásárlási lázban, ami az idei év során még hozhat meglepetéseket. Karol Severin, a MIDiA Research senior elemzője és termékmenedzsere szerint a Sony akár mind a két félnek kedvező lépést tehetett a Bungie felvásárlásával. A középtávú jövőre kell gondolni, illetve a szinergiákra. A PlayStation ugye az élő szolgáltatású modell felé megy, amiben a Bungie valóban tapasztalt (Destiny!).
A Sony az eddigieknél jóval agresszívebben kell az élő szolgáltatás modell felé haladnia, figyelembe véve a játékiparban elfoglalt helyét, és a fogyasztóknak is egyre gyakrabban ez áll a rendelkezésére (így ők is elfogadják azt). A Sony-nak minimalizálnia kell a mások által rá hárított feszültséget, miközben anyagilag is maximalizálni tudja a profitot a modellel. Az Xboxnak a cross-platform a jövő, míg a PlayStationnnek a cross-entertainment, állítja Severin. A PlayStation bár követi a piacot a cross-platformban, de más szórakoztató műfajból (videó, zene, sport, közösség, és persze a filmek) szinergiát tud meríteni magának, és ebben a Bungie nagy szereppel fog rendelkezni.
Jim Ryan, a Sony Interactive Entertainment elnök-vezérigazgatója a Gamesindustry-nak elmondta, hogy ez nem arról szól, hogy a PlayStation világába be akarnak húzni dolgokat, hanem az a cél, hogy hatalmas és gyönyörű világokat építhessen közösen a Sony a Bungie-vel. A Destiny 2 is emiatt fontos, teszi hozzá Severin. Igaz, a Bungie nem csak erről ismert (tőlük indult ugye a Halo…), és a stúdió hosszú távon is képes remekelni. Ha ezt a cég folytatja a jövőben, elősegítve a Sony live service közösségének terjeszkedését, továbbá hozzá tud járulni a „kékek” cross-entertainment potenciáljához, win-win helyzet lehet belőle.
És Ryan kiemelte, hogy a Bungie után további felvásárlások jöhetnek…