Élő szolgáltatásos játékokra gyúr a Sony, a Bungie-nak is szerepe lesz benne

2026 márciusára 10 élő szolgáltatású (live service) játékot akar a Sony kiadni, és ez hivatalos, ugyanis a cég ezt a pénzügyi jelentésében közölte.

 

A Sony Interactive Entertainment felvásárolta a Bungie-t (3,6 milliárd dollárért, azaz 1120 milliárd forintért), és a csapatnak szerepe is lesz ebben, de azért ne felejtsük el, hogy a The Last of Us Factions módjából készül valami önálló, a Deviation Games, a Haven, a Firewalk Studios hármasa is dolgozik egyen s máson, de az Insomniac Games, a Guerrilla Games, a FireSprite, és a Sony londoni stúdiója is hozzájárulhat a tizeshez. Itt megjegyeznénk, hogy a Sony csökkentette a PlayStation 5-ös elvárásait. A tavaly áprilistól idén március végéig tartó üzleti évben 22,5 millió PlayStation 5 volt a cél, de ezt lecsapta 19,3 millióra, ugyanis az alkatrészek (főleg a félvezetők, chipek) hiánya miatt nem tud a cég elegendő konzolt biztosítani.

A Bungie értéke nem marad el sokkal a SEGÁtól (3,8 milliárd dollár) és a Square Enixtől (5,8 milliárd), így akár ők is a következőek lehetnek a felvásárlási lázban, ami az idei év során még hozhat meglepetéseket. Karol Severin, a MIDiA Research senior elemzője és termékmenedzsere szerint a Sony akár mind a két félnek kedvező lépést tehetett a Bungie felvásárlásával. A középtávú jövőre kell gondolni, illetve a szinergiákra. A PlayStation ugye az élő szolgáltatású modell felé megy, amiben a Bungie valóban tapasztalt (Destiny!).

A Sony az eddigieknél jóval agresszívebben kell az élő szolgáltatás modell felé haladnia, figyelembe véve a játékiparban elfoglalt helyét, és a fogyasztóknak is egyre gyakrabban ez áll a rendelkezésére (így ők is elfogadják azt). A Sony-nak minimalizálnia kell a mások által rá hárított feszültséget, miközben anyagilag is maximalizálni tudja a profitot a modellel. Az Xboxnak a cross-platform a jövő, míg a PlayStationnnek a cross-entertainment, állítja Severin. A PlayStation bár követi a piacot a cross-platformban, de más szórakoztató műfajból (videó, zene, sport, közösség, és persze a filmek) szinergiát tud meríteni magának, és ebben a Bungie nagy szereppel fog rendelkezni.

Jim Ryan, a Sony Interactive Entertainment elnök-vezérigazgatója a Gamesindustry-nak elmondta, hogy ez nem arról szól, hogy a PlayStation világába be akarnak húzni dolgokat, hanem az a cél, hogy hatalmas és gyönyörű világokat építhessen közösen a Sony a Bungie-vel. A Destiny 2 is emiatt fontos, teszi hozzá Severin. Igaz, a Bungie nem csak erről ismert (tőlük indult ugye a Halo…), és a stúdió hosszú távon is képes remekelni. Ha ezt a cég folytatja a jövőben, elősegítve a Sony live service közösségének terjeszkedését, továbbá hozzá tud járulni a „kékek” cross-entertainment potenciáljához, win-win helyzet lehet belőle.

És Ryan kiemelte, hogy a Bungie után további felvásárlások jöhetnek…

Forrás: WCCFTech, WCCFTech

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu