Michael Pachter: a Sony túl sokat fizetett a Bungie-ért!

Januárban a Sony, a Microsoft és a Take-Two összesen 85,4 milliárd dollárt (26421 milliárd forintot!) költött, hogy felvásárolják a Bungie-t, az Activision Blizzardot és a Zyngát. A veterán elemző szerint a Microsoft és a Take-Two viszont a kitűzött cégeknek megfelelő értéket fizetett…

 

Ezzel hatalmas pénzek mozogtak az iparban, és már a tavalyi, rekorder évet meg is döntötte ez a hármas, és még hol van 2022 vége?! Ezzel kapcsolatban Michael Pachter, a Wedbush Securitiesnál dolgozó játékipari elemző a Yahoo Finance Live-nak elmondta, hogy mit gondol erről a három felvásárlásról.

Szerinte a Microsoftnak kitűzött stratégiája és célja van, és kiemelték ezeket az Activision Blizzard felé tett lépésükkel. Ez illik is a stratégiájukba. A Take-Two viszont őt is meglepte, igaz, a Strauss Zelnick vezette cég remekül elmagyarázta, hogy a mobilos Zyngát miért húzta be. Nem tudta, hogy a kiadó a mobilon is meg akarja vetni a lábát, ezért ment rá az egyik nagy halra a területen (a másik a Playtika), és ennek meg is fizették az árát (12,7 milliárd dollár, ami 3928 milliárd forintnak felel meg).

Pachter úgy látja, hogy a Sony egyfajta „én is!” állásponttal vásárolta fel a Bungie-t, hogy ők ne maradjanak ki. Csakhogy az Activision Blizzard és a Zynga felvásárlása mindkét esetben a nemrégi részvénycsúcsok alatti áron történt (az Activision Blizzardnál 100 dollár felett ment a részvény, a Microsoft 95-ös árat dobott; a Zynga 11 dollár felett járt, a Take-Two 9,86-ot ajánlott fel részvényenként), de a Bungie esetében a Sony fejlesztőnként 4 millió dollárt (1,23 milliárd forintot) fizetett, miközben a legtöbb megállapodás 0,25-1 millió között szokott lenni, és ritka a 2 milliós megállapodás.

Pachter a Sony-Bungie lépést az Electronic Arts-Respawn megállapodáshoz hasonlította: akkor Andrew Wilsonék a 400 fejlesztővel rendelkező stúdióért 700 millió dollárt fizettek, és pénzforgalmuk évente 700 millió dollár volt. A Bungie viszont csak 200-at mutat fel, és ezért véli úgy az elemző, hogy a Sony túl sokat perkált a Destiny jelenlegi (és a Halo korábbi) fejlesztőiért. Úgy látja, hogy ez egyfajta kijelentés volt a Sony-tól, miszerint nem fogják a Microsoftot maguk elé engedni, ezért kétségbeesésből vásároltak fel valakit, és ezért nem sok értelmét látja a lépésnek, miközben a másik két példát logikusnak tekinti.

És van is ráció abban, amit mond, de majd meglátjuk, hogy a Bungie segíteni tud-e a cross-entertainment elgondolásban, amiről pár napja írtunk. Vajon az Embracer Group, a Tencent és a NetEase mikor kezdi el az idei terjeszkedését?

Forrás: WCCFTech

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu