A Battlefield 3 vezető dizájnere nincs elragadtatva a Battlefield 2042-től

Arról is megvan a véleménye, hogy merre lenne érdemes továbbvinni a Battlefield-szériát.

 

 

Elég sokat elmond a Battlefield 2042 helyzetéről, hogy még az amúgy nem kifejezetten önkritikus EA saját nyilatkozata szerint sem felelt meg az elvárásoknak – és akkor még nem is beszéltünk az olyan dolgokról, mint a 155 000 játékos által aláírt petíció a tömeges ár-visszatérítésért. Persze ez egy összetett helyzet, amely mögött sokkal több minden húzódik meg, mint az a tény, hogy a játék nem ért fel a hozzá fűzött – tegyük hozzá, erősen túl hype-olt – elvárásokhoz.

Ilyenkor van szükségünk a józan ész hangjára, és kevés ember akad, aki úgy érti a sorozatot, mint a Battlefield 3 és a Bad Company 2 vezető tervezője, David Goldfarb, aki a Twitteren tett fel néhány komoly kérdést a játék fejlesztési folyamatáról.

„Tényleg próbálom megérteni, hogy néhány ilyen tervezési döntés miért született” – írta Goldfarb.

„Miért nincsenek kisebb gyalogsági térképek? Hogyhogy a 128 fős játékos-limit mellett egyáltalán nem gondoltak a gyalogságra? Miért szállítanak egész térképeket mindenféle részletrajz nélkül? Senki sem ellenőrizte itt a minőséget? Ki gondolta, hogy ez az élmény tisztelgésnek számít majd a BF sandbox élménye előtt, és azt viszi tovább?”

Végezetül azt mondta: „Megdöbbentő, hogy ennyi melléfogás volt, még úgy is, ha tudjuk, hogy mekkora akadályokat gördítettek eléjük fentről.”

Ez elég elmarasztaló kijelentés a két legkedveltebb Battlefield-epizód mögött álló egyik kulcsembertől, bár elismerte, hogy örül annak, hogy a Bad Company 2 és a Battlefield 3 a maga módján újjáéledt a Portal mód révén, amit sokan a játék megváltó tulajdonságának tartanak.

Nyilvánvaló, hogy Goldfarb, aki a Payday 2-t is rendezte, még mindig törődik a sorozattal, és megosztott néhány gondolatot arról, hogy szerinte hogyan tud továbblépni a széria.

„A DICE számára az lenne a legjobb, ha elkészítené a [Battlefield] 2143-at, és előrehaladna az időben, visszavenné a kombinált fegyveres vagányság köpenyét, amire az örökségüket építették, egy igazán egyedi IP mellett, amit létrehoztak… végső soron képesnek kell lenniük új IP-t fejleszteni a túléléshez.”

Goldfarb tehát azt szeretné, ha a sorozat visszatérne a (távolabbi) jövőbe, ami valóban üdítően hatna és felfrissíthetné a kicsit megfáradt videójáték-szériát.

Forrás: Twitter

Spread the love
Avatar photo
"Historian by profession, gamer since historical times."

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu