Arról is megvan a véleménye, hogy merre lenne érdemes továbbvinni a Battlefield-szériát.
Elég sokat elmond a Battlefield 2042 helyzetéről, hogy még az amúgy nem kifejezetten önkritikus EA saját nyilatkozata szerint sem felelt meg az elvárásoknak – és akkor még nem is beszéltünk az olyan dolgokról, mint a 155 000 játékos által aláírt petíció a tömeges ár-visszatérítésért. Persze ez egy összetett helyzet, amely mögött sokkal több minden húzódik meg, mint az a tény, hogy a játék nem ért fel a hozzá fűzött – tegyük hozzá, erősen túl hype-olt – elvárásokhoz.
Ilyenkor van szükségünk a józan ész hangjára, és kevés ember akad, aki úgy érti a sorozatot, mint a Battlefield 3 és a Bad Company 2 vezető tervezője, David Goldfarb, aki a Twitteren tett fel néhány komoly kérdést a játék fejlesztési folyamatáról.
„Tényleg próbálom megérteni, hogy néhány ilyen tervezési döntés miért született” – írta Goldfarb.
„Miért nincsenek kisebb gyalogsági térképek? Hogyhogy a 128 fős játékos-limit mellett egyáltalán nem gondoltak a gyalogságra? Miért szállítanak egész térképeket mindenféle részletrajz nélkül? Senki sem ellenőrizte itt a minőséget? Ki gondolta, hogy ez az élmény tisztelgésnek számít majd a BF sandbox élménye előtt, és azt viszi tovább?”
Végezetül azt mondta: „Megdöbbentő, hogy ennyi melléfogás volt, még úgy is, ha tudjuk, hogy mekkora akadályokat gördítettek eléjük fentről.”
Ez elég elmarasztaló kijelentés a két legkedveltebb Battlefield-epizód mögött álló egyik kulcsembertől, bár elismerte, hogy örül annak, hogy a Bad Company 2 és a Battlefield 3 a maga módján újjáéledt a Portal mód révén, amit sokan a játék megváltó tulajdonságának tartanak.
Nyilvánvaló, hogy Goldfarb, aki a Payday 2-t is rendezte, még mindig törődik a sorozattal, és megosztott néhány gondolatot arról, hogy szerinte hogyan tud továbblépni a széria.
„A DICE számára az lenne a legjobb, ha elkészítené a [Battlefield] 2143-at, és előrehaladna az időben, visszavenné a kombinált fegyveres vagányság köpenyét, amire az örökségüket építették, egy igazán egyedi IP mellett, amit létrehoztak… végső soron képesnek kell lenniük új IP-t fejleszteni a túléléshez.”
Goldfarb tehát azt szeretné, ha a sorozat visszatérne a (távolabbi) jövőbe, ami valóban üdítően hatna és felfrissíthetné a kicsit megfáradt videójáték-szériát.
Forrás: Twitter
Really trying to understand why some of these design calls were made. Why are there no smaller infantry maps? Why was 128 player count a thing that didnt seemingly have any accommodation for infantry? why are whole maps shipping without any detail art?
— David Goldfarb #BlackLivesMatter (@locust9) February 8, 2022