Serious Sam: Siberian Mayhem – Sam Szibériában is szanaszét lő mindenkit

TESZT – A Serious Sam 4 történetét kibővítő Siberian Mayhem olyasmi volt, amiről a Devolver Digital a megjelenése előtt csak néhány héttel rántotta le a leplet, és valahol ez érzékelhető is a Timelock és a Croteam munkáján, ugyanis nem nevezném olyan erősen kiemelkedőnek a szibériai kalandozást, igaz, megvannak azért a pozitívumai is.

 

 

Az öt hatalmas térképpel rendelkező spinoff (talán nem az, de szerintem igen) a Serious Sam utolsó felvonásai között játszódik, és bizony nem lenne a játék nevéhez méltó, ha nem Komoly Sámuel lenne a főszereplő, és nem földönkívüliek irtása kapcsán ragadna fegyvert. Amúgy azért megy a havas, hideg, kies, tundrás tájra hősünk, mert Brand tábornok ide menekült. Szerencsénkre nem leszünk egyedül a harcban, mert ott van például Igor Ledov, a partizán ellenállás vezetője is. De azért ne nagyon felejtsük el, hogy a Serious Sam részek esetében a történetnek sosem volt jelentős szerepe.

 

 

Új pálya, régi játékmenet

 

Lesznek széles folyosók, továbbá hatalmas területek, amiket erdős, sziklás határvonalak vesznek körül, úgyhogy ilyen szemszögből a játékmenet nem változott (és legyünk őszinték, nem is nagyon tudna), de azért vannak titkok és mellékküldetések is. Változatosságra pedig a fegyverek és kütyük alkalmazásában is szükségünk lesz, mert ha egyetlen „áldáshoz” ragaszkodunk, kifogyunk a töltényekből, így azért trükkösebben kell gyakni a földönkívüliek hadát. Lehet is mivel: lelassíthatjuk az időt, vagy mondjuk egy drónnal is megkínálhatjuk őket.

Csak az a baj, hogy az a Doom-féle befejező mozdulatosdi szerintem nem kellett volna az egészbe, mert ezzel nyitva hagyjuk magunkat a többiekkel szemben. Ja, és a nyílt területek esetében (ez egy pályát takar csak; ha több lenne, akkor még idegesítőbb lenne) a legrosszabb az, hogy gyakran ide-oda kell az üres régiókban a hómobilon jártatva mennünk. Szerencsére csak egy ilyen pálya lesz, de… azért ott is zavaró lesz.

Azért itt meg kellene említeni, hogy a Serious Sam egy letűnt kor hagyatéka. Aki Crysist, Call of Duty-t, vagy Battlefieldet keres, itt nem fog komolyan szórakozni, ugyanis ez a játék teljesen más, mint napjaink trendi (hah…) IP-i a lövöldözős műfajban. Ez egy olyan játék, ahol egyszerűen ledobjuk a bicikliláncot az agyunkról és az adrenalin által átöntve megyünk mintha nem lenne holnap, mert ez a franchise egyik lételeme.

Ez viszont nem teljesen mainstream, így hiába hozta össze a Timelock és a Croteam az orosz hangulatot (nem viccelek, szerintem ez a Siberian Mayhem egyik kiemelkedő dolga), nem mindenki fogja értékelni. Azért az talán valamelyest érdekes, hogy már az első oldalon is egyfajta kritikába kezdek… ez talán az értékelésen is képviselteti magát.

 

 

Elavult grafika

 

A Serious Sam: Siberian Mayhem grafikailag szerintem nem valami jó. Itt nem kizárólag a látványra gondolok (egy nyolc éves masinán nem fogok maximum beállításokat elérni, pláne nem 1080p feletti felbontást), hanem arra, hogy a textúrák néha a szemünk láttára töltődnek be. Azt hittem, hogy ezt az Unreal Engine 3 után már a legtöbb játéka maga mögött hagyta (az UE4-es címek esetében is volt ilyenre példa), és ezt még rontja, hogy néha egy pillanatra. Megáll a játék. Ezt érzékeltetném ezzel a hirtelen félbeszakított mondattal. Hiába éljük be magunkat a sikító ellenfelek irtásába, ez hangulatromboló.

 

Azt pedig nem segíti tovább, hogy a szibériai őrület rövid időn belül véget is ér. Öt pályából áll. Ha komolyabban játszunk, öt óra alatt el is jutunk a végére, sőt, meg merem kockáztatni, hogy ennél gyorsabban is pörögni kezd a stáblista. Rövid a cucc, nagyon rövid, és ebből adódóan ez nem éppen egy olyan játék lesz, amit gyakran előveszünk. De a legkomolyabb problémának inkább azt mondanám, hogy az innováció teljesen hiányzik ebből a Komoly Sámuelből. Jó, értem én, hogy a franchise-hoz ragaszkodni kell, de a négyes felvonáshoz képest ez egy, talán nemkívánatosnak is nevezhető desszert lett, holott maga az élmény megvan. Ennek a gondolatmenetnek a zárása az összefoglalás kellene, hogy legyen: azt akarom mondani, hogy nem nagyon tért el a Serious Sam 4-től. Talán elsiették a fejlesztők az egészet? Ez a random január végi megjelenés talán azért történt, hogy ne tűnjenek el a kavalkádban? (Horizon Forbidden West, Elden Ring, Gran Turismo 7, stb.)

 

 

Oh… nem olyan rossz

 

A Serious Sam: Siberian Mayhem ha egy picit hosszabb lett volna, megkapta volna a hetest. De ez így elég satnya, így egy hatfelesnél szerintem magasabbat nem érdekel, mert bár korrekt zenék vannak, a hangulat és a játékmenet is korrekt, az összképen ront, hogy a játék talán csúnya és technikailag talán még nem valami kiforrt. A rajongóknak mindenesetre ez ajánlott, és nekik az értékelés egy 8/10 lenne. Az orosz stílus mellé az ellenfelek tömkelege azért alapvetően jó, így nem nevezném kudarcnak, csalódásnak, csak ez egyszerűen egy requiem, aminek nincs komolyabban vége.

-V-

Pro:

+ Az orosz hangulat megvan
+ A játékmenet önmagában véve hozza a kötelezőt
+ A zene

Kontra:

– Technikailag problémás… és elavult?
– Rövid
– Az üres tájon a hómobilozás…


Kiadó: Devolver Digital

Fejlesztő: Timelock Studio, Croteam

Stílus: FPS

Megjelenés: 2022. január 25.

Serious Sam: Siberian Mayhem

Játékmenet - 8.4
Grafika - 6.1
Történet - 2.6
Zene/hangok - 7.1
Hangulat - 9

6.6

KORREKT

Nem rossz, de nem maradandó...

User Rating: Be the first one !

Spread the love
Avatar photo
Grabbing controllers since the middle of the nineties. Mostly he has no idea what he does - and he loves Diablo III. (Not.)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu