A Bethesda elég szokatlan, ám mégis egyedi jelzővel illette Todd Howard következő nagy dobását, a Starfield játékát (ami ráadásul egy vadonatúj IP lesz; erre pedig évtizedek óta nem volt már példa tőle!).
Amit eddig láttunk a Starfieldből, merőben primitívebbnek hatott mint mondjuk a Mass Effect-trilógia (de még a Mass Effect: Andromeda is!) a BioWare-től. Nincs meg benne az a komoly futurisztikus letisztultság, és kiderült, hogy ez direkt van így. Korábban Howard, a játék rendezője nem véletlenül mondta, hogy egy földhözragadtabb játékról lesz szó, és a felfedezés tekintetében sem nagyon akarnak onnan elrugaszkodni. Így a The Elder Scrolls-sorozathoz hasonlóan (a TES VI amúgy a Starfield után következik!) másra gondoljunk.
A Starfield vezető művésze, Istvan Pely (akinek nem véletlenül hangzik magyarosan a neve: valóban magyar felmenőkkel rendelkezik!) az Xbox Wire-n írta, hogy a projekt elején, amikor még a játék esztétikáját akarták meghatározni, előrukkoltak egy olyan kifejezéssel, ami végül megfelelt a Starfieldnek: NASA-Punknak jellemezték az univerzum vizuális stílusát, amihez jobban tudunk viszonyulni mint amit a Mass Effectben láthattuk például.
Egy valóban realisztikus dizájnt akartak. Lehetne napjaink űrtechnológiájából egy vonalat húzni, és onnan extrapolálni a jövőbe, annyira hihető és kézzel fogható a dizájn, írta Pely. Rick Vicens, a vezető animációs pedig hozzátette, hogy a NASA-Punk kifejezés hallatán a művészeti csapat azonnal működőképes koncepciókkal állt elő, amikor ezt a két szót egymásnak eresztették. Tökéletes meghatározás volt a művészeti irányzatukban, és mindenki ugyanabban a mederben maradt egy konzisztens stílussal. Neki is pillanatok alatt összeállt a kép, és ezért Vicens úgy véli, hogy fontos volt a projekt elején ez a kifejezés.
Nem túlzás kimondani: a Starfield minősége és fogadtatása súlyos lehet a Microsoftnak. Ha a Bethesda Game Studiosra jellemzően bugos minőségben jut el november 11-én Xbox Seriesre és PC-re a játékosok közé, akkor ez még kínos perceket okozhat az Xbox-vezér Phil Spencernek. És ha a kritikák sem fénylenek, akkor a redmondiaknak lesz pár kellemetlen percük az év végén…
Forrás: PCGamer