NASA-punk stílusú lesz a Starfield

A Bethesda elég szokatlan, ám mégis egyedi jelzővel illette Todd Howard következő nagy dobását, a Starfield játékát (ami ráadásul egy vadonatúj IP lesz; erre pedig évtizedek óta nem volt már példa tőle!).

 

Amit eddig láttunk a Starfieldből, merőben primitívebbnek hatott mint mondjuk a Mass Effect-trilógia (de még a Mass Effect: Andromeda is!) a BioWare-től. Nincs meg benne az a komoly futurisztikus letisztultság, és kiderült, hogy ez direkt van így. Korábban Howard, a játék rendezője nem véletlenül mondta, hogy egy földhözragadtabb játékról lesz szó, és a felfedezés tekintetében sem nagyon akarnak onnan elrugaszkodni. Így a The Elder Scrolls-sorozathoz hasonlóan (a TES VI amúgy a Starfield után következik!) másra gondoljunk.

A Starfield vezető művésze, Istvan Pely (akinek nem véletlenül hangzik magyarosan a neve: valóban magyar felmenőkkel rendelkezik!) az Xbox Wire-n írta, hogy a projekt elején, amikor még a játék esztétikáját akarták meghatározni, előrukkoltak egy olyan kifejezéssel, ami végül megfelelt a Starfieldnek: NASA-Punknak jellemezték az univerzum vizuális stílusát, amihez jobban tudunk viszonyulni mint amit a Mass Effectben láthattuk például.

Egy valóban realisztikus dizájnt akartak. Lehetne napjaink űrtechnológiájából egy vonalat húzni, és onnan extrapolálni a jövőbe, annyira hihető és kézzel fogható a dizájn, írta Pely. Rick Vicens, a vezető animációs pedig hozzátette, hogy a NASA-Punk kifejezés hallatán a művészeti csapat azonnal működőképes koncepciókkal állt elő, amikor ezt a két szót egymásnak eresztették. Tökéletes meghatározás volt a művészeti irányzatukban, és mindenki ugyanabban a mederben maradt egy konzisztens stílussal. Neki is pillanatok alatt összeállt a kép, és ezért Vicens úgy véli, hogy fontos volt a projekt elején ez a kifejezés.

Nem túlzás kimondani: a Starfield minősége és fogadtatása súlyos lehet a Microsoftnak. Ha a Bethesda Game Studiosra jellemzően bugos minőségben jut el november 11-én Xbox Seriesre és PC-re a játékosok közé, akkor ez még kínos perceket okozhat az Xbox-vezér Phil Spencernek. És ha a kritikák sem fénylenek, akkor a redmondiaknak lesz pár kellemetlen percük az év végén…

Forrás: PCGamer

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu