TECH HÍREK – Ez igen: az amerikai Meta techcég (ami alá a Facebook, az Instagram, vagy az Oculus is tartozik) az új neve óta rengeteget vesztett értékéből…
Mark Zuckerberg cége (ami a Google anyacége, az Alphabet példáját követve más néven fut, mint a legsikeresebb szolgáltatása) mostanában nincsen jó helyzetben, hiszen az Apple és a Google is olyan magánjogi változtatásokat eszközölt, ami a Meta nyomkövetési és személyes adatokkal való üzleti modelljét érinti (ugyanis ők így próbálnak eladni nekünk dolgokat). Februárban már laza 30%-ot pottyantott a cég a tőzsdén a részvényei értékéből, és ez még csak a kezdet lehet…
Szóval a Meta nyomkövető megoldásait meg lehet akadályozni, de sokan hátat fordítottak a cég platformjainak. Más platformok is vannak (a fiatalabbak esetében a kínai ByteDance által birtokolt TikTok is ilyen), így pedig a Facebook használata nem olyan gyakori, és ki tudja, hogy az általuk erőltetett metaverzum mekkora sikernek fog majd örvendeni (pláne, ha itt is jöhetnek majd a random, direkt nekünk szóló reklámok…).
A New York Mag szerint mióta a Facebook anyacég átnevezte magát Metára, a cég értéke 500 milliárd dollárral csökkent. Ez forintban 156,931 billió! Rengeteg pénz, és ebben nem lehet csak az új nevet kikiáltani bűnbakként: Zuckerberg valóban szokatlan irányba veszi a céget a metaverzumos célkitűzésekkel, amik erősen a vadkapitalista irányt követhetik (itt megint zárójelben a reklámokra kell gondolni; a metaverzum szabályozása manapság még erősen vadnyugat kategória…).
Egy kis kontextus, hogy mekkora zuhanásról beszélhetünk. Eleddig a Facebook/Meta a hatodik leggazdagabb cég volt a világon. Ma már csak a tizenegyedik helyet foglalja el, ugyanis például a Tencent és az Nvidia is megelőzte Zuckerbergéket, akiknek bár van pénzük, amit bukhatnak, egyszer náluk is meg kell húzni a nadrágszíjat, és ha a metaverzumos kockáztatás nem jön be, komoly problémák következhetnek…
De ez még valóban a jövő zenéje.
Forrás: PCGamer