The King Of Fighters XV – Ütő formula

TESZT – Talán a The King of Fighters (vagy röviden csak KoF) az egyetlen franchise, ami a több évtizeden áthidaló története során nem nagyon tért el attól, ami eredetileg volt, és az alapokhoz a tizennégyes felvonással kezdett visszatérni. Ebből adódóan nincsenek kiemelkedő újítások, de akinek a KoF XIV tetszett, garantálom, hogy az új rész is be fog jönni…

 

View post on imgur.com

 

Tudom, hogy szokatlan képpel kezdeni, de ezt látva bukott nálam egy feleset a játék.

 

Már nincs sok hátra a The King of Fighters XV megjelenéséig.

 

3v3

 

A King of Fightersben nem 1v1 küzdelmekről van szó (lásd Street Fighter, Tekken, Guilty Gear…), hanem 3v3-as csapatos küzdelmek vannak. Ha valaki buk egy kört (egy az egy ellen megy a harc), az a játékos kihull a csapatból. A meccsnek akkor van vége, ha a teljes csapat le lett győzve. A sorrendet mi magunk állítjuk össze, és a játékmenetnek része még a KoF XIV-ben is látott Max csík, ami közös a csapat tagjainak. Négy csíkot lehet feltölteni, és ezekkel erősebb, gyorsabb támadást vethetünk be, és ha egy komolyabb attak során „maxolunk”, akkor még komolyabb mozdulatokat kapunk. Ezek erőben és látványban is komolyak lesznek. Aztán ott van a Shatter Strike is. Ez egy újítás, ami a Maxhoz kötődik: ha egy csíkot feláldozunk, akkor az ellenfelünk védekezését áttörve stratégiailag több lehetőség is megnyílik előttünk. Szóval offenzív mozdulatokra lesznek jó a Max csíkok, de érdemes megfontolni, hogy mire vetjük be azokat.

A KoF XV-ben harminckilenc játszható karakter van, legalábbis a megjelenés pillanatában. Mozgáskészletük eltérő, de mindannyian a könnyű és nehéz ütések, rúgások köré összpontosulnak. Alapvetően mindenkit ugyanúgy lehet használni, így ebben a tekintetben a KoF XV is olyan, hogy az alapokat elsajátítani könnyű, ámbátor ennél sokkal magasabban van a mesteri szinten történő elsajátítás rúdja. De azért nem lehet azonnal rájönni arra, hogy milyen mozdulatokat lehet egymásba fűzni, hogy komoly kombókkal csapjunk oda ellenfelünknek, így tényleg meg kell tanulni egyet s mást kiválasztott karaktereink esetében, legyen szó régebbi személyekről, esetleg az újoncokról (ilyen pl. Dolores vagy Isla). De ha nincsen olyan kiemelkedő evolúció a játékmenetben, akkor hol van? Nos, többnyire… igen, TÖBBNYIRE a vizualitás terén van előreugrás a XIV-ről a XV-re: az előző felvonás volt a valóban 3D-s művészeti stílusra történő ugrás, és az új rész ezt kifinomította. A környezet is letisztult és részletesebb lett, és bár annyira nagy élet nincs a háttérben, talán nem is kell ez, de meg lehet különböztetni egymástól a harci tereket, úgyhogy ezen a téren is hozza azt a verekedős játék, amit kell. A kezelőfelület is korrekt, sokkal modernebbnek éreztem.

 

 

XIV.9

 

De azért a The King Of Fighters XV-ben vannak elemek, amik sajnos nem fejlődtek jelentős mértékben (ide lehet számítani a játékmenetet is; nem próbált forradalmi lenni, nem volt elég merész, pedig ki tudja, talán beválhatott volna). A karakterek animációi között vannak gépies látványúak, amit gyakran látni fogunk, mindegy, hogy a túlzottan kiszámíthatatlannak tűnő mesterséges intelligencia vagy más játékosok ellen harcolunk. Az MI eléggé random: néhol mintha nem is próbálkozik küzdeni ellenem, máshol pedig inkább úgy tűnt, hogy előre tudta, milyen mozdulatot csalnék elő. Aki a sztori módot is átélné, készüljön fel erre, hogy a két véglet egyaránt jelen lesz. (Jó, azért volt ilyen már a PS1-es korszakban, random példa a sztori módra a Bloody Roar 2, és a Konami b+ nem fog ezzel a Hudson IP-vel művelni semmit sem!)

Amúgy maga a sztori mód nem olyan kidolgozott, lehetett volna jobb is, és tény, a King of Fighters bajnokság megint itt van, de hat meccs után vége is van, aztán jön egy bossfight, de ez olyan… nem tudom, tipikusan amatőr kidolgozottságú. Nem választható karakter (biztos DLC lesz…), és persze, hogy OP. Ilyen volt talán a Wu-Tang: Shaolin Style-ban az utolsó előtti boss. Nincs mentés itt. Végig kell szépen menni az egészen. Mi ez, Bomberman: Act Zero a maga száz pályájával? És a másik dolog, amit kiemelnék, az a legelején látható kép. Már most, előre tudni lehet, hogy mennyi DLC karakter lesz. Elképesztő. Ennyire nyíltan kimondani, hogy egy teljes sor jön pluszban,… nem olyan korrekt.

 

 

XV / II

 

A The King of Fighters XV azért kap egy hétfelest, mert alapjában véve ez egy jó játék, de ha egy kicsit komolyabb sztori módot kapott volna, esetleg mert volna egy picivel többet újítani, nem beszélve a DLC-zésről, akkor talán nyolcfelest is vághattam volna hozzá. Szóval ez jó, és általában a rajongóknak másik értékelést is szoktam mondani: ezt most sem hagynám ki, nekik ez egy kilences. A The King Of Fighters XV most menetelhet egyet, amíg a szocializmus korszakából átemeltnek tűnő logójú Street Fighter 6, vagy a nyáron a DNF Duel megérkezik. A játékmenet kifinomult (mivel a formulától komolyabb eltérés nem volt), a vizualitás erősödött, audióban sem vélek komoly negatívumot felfedezni, de a játék nem fogja megváltani a világot. Talán jobb is, hogy nem próbálkozott meg bármi ilyesmivel.

-V-

Köszönjük a Magnew-nak a tesztkódot!

Pro:

+ Kifinomult játékmenet
+ Könnyen elsajátítható alapok
+ Erősebb lett látványában

Kontra:

– A játékmenet nem újított komolyabban
– A sztori mód lehetett volna kicsit mélyebb is
– Már most tudni, hogy mennyi DLC karakter lesz…


Kiadó: SNK (Japánban) / Koch Media (=Embracer Group; nyugaton)

Fejlesztő: SNK

Stílus: verekedős

Megjelenés: 2022. február 17.

The King Of Fighters XV

Játékmenet - 7.2
Grafika - 7.8
Történet - 6.6
Zene/hangok - 8.4
Hangulat - 7.5

7.5

Tizenötödször is a verekedős játékok királya akar lenni. Tavasszal biztosan az is marad. Utána meg...?

User Rating: Be the first one !

Spread the love
Avatar photo
Grabbing controllers since the middle of the nineties. Mostly he has no idea what he does - and he loves Diablo III. (Not.)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu