Elden Ring grafika: stabilan tartott 60 FPS Xbox Series-en; PS5-ön furcsa trükkel javíthatjuk a teljesítményt

A Digital Foundry ellenőrizte, hogy a FromSoftware legújabb játéka, az Elden Ring milyen képkockasebességet ér el az összes platformon.

 

 

Eljött a nap, amikor a játékosok végre világszerte elkezdhetik az Elden Ringet. A launch trailer még magasabbra emelte a közösség elvárásait, a lenyűgöző Metacritic-értékelések pedig csak azt bizonyítják, hogy az év egyik legfontosabb játékáról van szó. A nyitott (és veszélyes) világon, a majdnem öngyilkos nehézségű csatákon és a bonyolult kalandtörténeten túl a közösség a teljesítmény körüli tulajdonságokra kíváncsi az egyes platformokon.

A Digital Foundry elvállalta a feladatot, és elkészített egy cikket, amely minden erre a témára fókuszáló kérdésre választ ad. Az Elden Ring PlayStation, Xbox és PC teljesítményét vizsgálva az elemzés szerzői meg tudták határozni az FPS-arányokat és a legfontosabb szempontokat, amelyeket érdemes megjegyezni a játék elindítása előtt.

A PS5 és Xbox Series X konzolokon a teljesítmény módban 45-60 FPS sebességet ér el

Kezdve a konzolok jellemzőivel, a PS5 és az Xbox X sorozat 45-60 FPS-t produkál, ha bekapcsolt teljesítménymóddal játszunk. Abban az esetben, ha a lenyűgöző grafikai élményt részesítjük előnyben, a minőségi mód 30-60 FPS közé csökkenti ezt az értéket. Azonban az utóbbi módban maradva a Digital Foundry elismeri, hogy a konzolok nagyon változó sebességgel rendelkeznek, és ritkán érik el a 60 FPS-t.

 

 

 

 

Ennek ellenére az Xbox sorozat VRR rendszere segít abban, hogy ezek a képkocka sebességek kevésbé legyenek észrevehetőek, mivel kisimítja a játékos élményét. Másrészt a PS5 is kedvezőbb teljesítményt tud felmutatni egy, az elemzők által ajánlott technikával: a PS4 alkalmazás futtatásával a PS5-ön, ami stabil 60 FPS-re tisztítja a képkocka sebességet, miközben hatással van a játék grafikai minőségére.

A PC-s verzió új elemek betöltésekor némi FPS-csökkenést mutat

Mi a helyzet a PC-vel? A Digital Foundry különösen kiemeli az akár 250 milliszekundumos „képkockaesés” jelenlétét, amikor a játék új effekteket, ellenségeket és helyszíneket tölt be. Az úgynevezett „dadogás” ritkábban fordul elő a már felfedezett területekre való visszatéréskor, bár az új tájak felfedezésekor kisebb bosszúságot okozhat. A tesztelők tapasztalatai szerint az ismeretlen terepre való belépés kisebb képkockaesést okozhat, amely az állandó 60-ról 40-re csökkenti a sebességet.

Másrészt az Elden Ring PC-s verziója nem támogatja az ultraszéles monitorokat, nem támogatja a 60 FPS feletti képkockasebességet, és nem rendelkezik intuitív grafikai beállításokkal. A Digital Foundry azonban arra biztat, hogy várjuk meg a jövőbeli javításokat, amelyek kijavítják a dadogás problémáját és csiszolják a fent említett funkciókat PC-n.

 

 

 

 

A Digital Foundry nem zárja ki, hogy a PC-s verzió csiszolásának befejezéséhez patch-ek készülnek.

Ez utóbbi ajánlás pontosan arra a patchre irányul, amelyet az Elden Ring a megjelenés napján kap. A From Software előzetesen már meg is mutatta ennek az első frissítésnek a tartalmát, és máris olyan finomításokat ígért, amelyek a játék teljesítményének és felhasználói élményének javítása mellett az eddig felfedezett hibákat is kijavítják.

Forrás: EuroGamer

Spread the love
Avatar photo
"Historian by profession, gamer since historical times."

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu