Sid Meier-nek, a Civilization atyjának megvan a véleménye a kiegészítőkről és egyéb játékon belüli költésről.
A Civilization játékok mögött álló figura, Sid Meier megosztotta gondolatait a videojáték-ipar jelenlegi helyzetéről. Pontosabban fogalmazva, kijelentéseket tett a világon egyre elterjedtebb fogalmakról, mint például a „mikrotranzakciók”, „zsákmánydobozok” és „DLC”, kifejezve, hogy a játékoknak a szórakozásra kell összpontosítaniuk, nem pedig a bevételszerzésre.
„Az emberek azt feltételezhetik, hogy egy játék szórakoztató lesz, és több jelenetre, bevételszerzési tervekre vagy bármi másra van szüksége” – mondta Meier. „Azonban, ha a játék nem a jó játékmenetre összpontosít, akkor nem fog működni.”
„A játék tervezési része kritikus és kulcsfontosságú, de általában nem kap több munkát, mint más szempontok, amelyek igen” – folytatta Meier. „Talán könnyű figyelmen kívül hagyni, mennyire fontos egy befektetés egy cím tervezésébe és játékmenetébe.”
Meier úgy gondolja, hogy a fejlesztőknek továbbra is arra kell gondolniuk, hogy jó minőségű szórakozást nyújtsanak játékaik számára, és ne vesszenek el más szempontok között, amelyek felkeltik a játékosok figyelmét. „Jó helyzetben vagyunk, de meg kell győződnünk arról, hogy tudnunk kell, mennyire kritikus a játékmenet, és hogyan működik olyan motorként, amely igazán boldoggá teszi a játékosokat” – zárta gondolatait Meier.
A Civilization sorozat a közelmúltban ünnepelte fennállásának 30. évfordulóját a játékot kedvelő közösség örömére. Az új részt még nem erősítették meg hivatalosan, de néhány állásajánlat a Firaxisnál, a felelős stúdiónál azt sugallja, hogy a Civilization 7 készülhet.
Forrás: 3djuegos