Hiába van a PlayStation 5-ből kevesebb a kelleténél (azaz nagyobb a kereslet. mint a kínálat), a Sony ettől függetlenül elcipelte a hátán a tavalyi évet…
Az Ampere Analysis arról írt, hogy a Sony meg tudta őrizni a piaci részesedését a konzolos téren, ha globálisan vizsgáljuk az arányokat. Sőt, 2020-hoz képest növelte is a tortában a szeletének méretét, ugyanis 46%-ra fel tudta tornázni a „kék cég” az arányát. Ebben azért segített a konzolok értékesítése mellett a játékkínálat, a PlayStation Plus és a PlayStation Now szolgáltatás is.
A Sony növekedése viszont a Microsoft és a Nintendo arányának módosulását jelenti: 2020-hoz képest a nagy N 2 százalékot csökkent, de a 29%-os arány továbbra is korrekt, igaz, a Nintendo az online szolgáltatások, az eShop, illetve a játékon belüli monetizáció tekintetében lemaradásban van a két riválishoz képest. A Microsoft az Xbox brandjét valamelyest erősítette 2020-ról 2021-re: tavaly már 25%-ot húzott be a piacból, állítja az Ampere.
A konzolos szolgáltatások 2020-ról 2021-re húsz százalékos növekedést mutattak fel, azaz a PlayStation Plus, a PlayStation Now, az Xbox Live Gold, a(z Xbox) Game Pass, illetve a Nintendo Switch Online iránti kereslet kiadós emelkedést könyvelhetett tavaly el. A növekedés hajtóerejeként a Game Pass Ultimate szolgált, és ezt főleg azért is tudta elérni a redmondi cég, mert sok játék a megjelenésének napjától kezdve ott volt az előfizetéses szolgáltatásban (sőt, annak alap szintjén is). Talán emiatt is jogosak a pletykák, miszerint a Sony a Spartacus kódnéven futó riválisán dolgozik. Erről régebben írtuk, hogy három kategóriájú előfizetéssel készülhetnek Jim Ryanék.
A bolti értékesítések aránya tavaly először zuhant be 30% alá. A PlayStation/Sony aránya nem ismert, de az Ampere kiemelte, hogy a Nintendo továbbra is eléggé erős mértékű eladásokat mutat fel a hagyományos vásárlásokban, így a Nintendo Switch kazettái számára van élet az első eladás után is, hiszen a használt kereskedelem nem elhanyagolható tényező. Az Xbox Series S pedig erősített a Microsoft digitális terjeszkedésében.
Úgyhogy a Sony visszafogottan is, de még mindig éllovas. Ezt vajon meg is tudja idén tartani? 2020-ban 56,6 milliárd dolláros forgalmat hozott össze az ipar. Ezt tavaly 60-ra emelte, az idei előrejelzés pedig 61,1…
Forrás: PSL