Csoportos peres eljárás is kialakulhat a Take-Two ellen az NBA 2K miatt!

Az évente jelentkező kosárlabdázás mögötti pereskedést a mikrotranzakciók és a lootboxok okozták.

 

Azért indult a per (aminek weboldala is van, mégpedig itt), mert az NBA 2K játékokban lootboxok, illetve a virtuális pénznem (virtual currency, innentől csak VC) jelen vannak. Nem nevezik meg a legújabbat a sorozatban (NBA 2K22), de kiemelték, hogy a sorozat játékai teljes áron kaphatóak, és majd ezen felül bátorítják a termékek a játékosokat arra, hogy további pénzt költsenek a játékon belüli tartalmakra. A rögzített árazású modell így megtévesztő a kereset szerint, ugyanis így a fogyasztók azt hihetik, hogy a tranzakció lezárultával (=megvették a játékot) egy átfogó élményt kapnak kézhez, de mégsem, ugyanis tele van a játék mikrotranzakciókkal, ami a fiatalabb játékosoknak is szükséges a versenyben maradáshoz és az előrelépéshez.

Nem csak a jelenlét a probléma, hanem az is, ahogy a Take-Two kínálja őket. A VC-vel való tartalmi vásárlás nem teszi kötelezővé a valódi pénz alkalmazását, de a játékmenet során összeszedni a kért összeget nehéz, időigényes, továbbá a folyamatot inkonzisztensnek nevezték. Ezzel csábíthatja a Take-Two a VC-vásárlásra a játékosokat, és mivel a nagyobb pakkokra kedvezményeket tesznek, még többet vásárolhatnak mint amennyire szükségük van. A VC természete is problematikusnak nevezett: pszichológiailag távol helyezi a játékost a valódi pénztől, amit a játékba öl, mert elválasztja a valós pénz elköltését azoktól a termékektől, amelyeket a játékosok végül a VC-vel vásárolnak.

Ez főleg a fiatalabb játékosoknak lehet probléma, mert nekik nem biztos, hogy megvan az összefüggés az elköltött VC-k és a valódi pénz között. A tranzakciók költségesek, mert lehet, hogy akár 100 dollárt (~32-33 ezer forintot) is elkölthettünk már a játékra, és akkor azon felül jönnek ezek a további költségek, ami elképesztő összeget eredményezhetnek egyetlen játékért. A VC-vásárlás folyamata könnyű és kényelmes, és a DLC-k árazásának össze nem függése a VC-pakkokkal (mindig többet kell venni mint amennyire valóban szükség van) további indokok a kereset mögött, és a VC-visszatérítési szabályzat hiánya/ködössége is megemlítendő.

A lootboxok véletlenszerű tárgyakat tartalmaznak, és az oddsok (megszerzési esélyek) nem nyilvánosak, így a játékosokat csőbe húzzák: még többet és többet vásárolnak, hogy a következő lootbox talán végre azzal jöjjön, amit a játékos keres.

Az ügy felperese egy kiskorú, akit a gyámja képvisel. Ő azt kéri, hogy a pert minősítsék csoportos keresetnek. A perben tényleges és kompenzációs kártérítést kérnek. Ezt a tárgyaláson kell meghatározni. Azt állítják, hogy a felperes hitelt érdemlően 5 millió dollárt meghaladó összegű kártérítést, plusz a költségeket kéri… hajjaj.

Forrás: PCGamer

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu