Nem túlzunk: rengetegen távoztak a korábban elit csapatnak felhypeolt Xbox Game Studios-bandából…
A VGC nagyon durva összefoglalót készített a The Initiative-től, akik (a Crystal Dynamics segítségével) dolgoznak a Perfect Darkon, aminek fő fejlesztői csapatának legalább fele (!!!) távozott a stúdióból az utóbbi évben. Kb. 36-an távoztak a LinkedIn-profilokat vizsgálva. Néhány illetőről tudjuk is: Dan Neuburger (rendezői posztban volt), Drew Murray (dizájnigazgató), Chris O’Neill (fő pályatervező), Jolyon Myers (világépítési vezető), két senior rendszertervező, három korábbi God of War-tervező… de két senior író is lelépett a technikai igazgatóval, a technológiai művészeti vezetővel, a vezető játékmenetért felelős mérnökkel, a vezető animátorral, a minőségellenőrzési vezetővel együtt.
A The Initiative jelenleg kevesebb mint 50 főből áll, és csak három állásajánlat van a weboldalukon. Az elemzések szerint az utóbbi egy évben kb. 12 ember csatlakozott hozzájuk. A tavaly szeptemberi bejelentéssel (a Crystal Dynamics is segít a fejlesztésben) egybe is esik a sok távozás, ami gyanúsan arra utalhat, hogy lassan a Tomb Raider reboot-trilógiáért felelős stúdió veheti fel a gatyát a fejlesztésben a Microsoft belsős stúdiója helyett. Ez felettébb kínos.
A távozó senior fejlesztők kreatív szabadsághiányt, illetve lassú fejlesztést mondtak indokként, amiért kiléptek a The Initiative-től. „Halálos iramban” történnek a kilépések, ami miatt a momentum is súlyosan érintett. A stúdió vezetősége viszont azt mondja a VGC-nek, hogy magabiztos a csapatban, és az új csatlakozók mellett kiemelte, hogy a játékipar nagyobb mértékben érintett az új munkaerő megszerzésében a koronavírus-világjárvány miatt…
Darrell Gallagher, a stúdió vezetője azt mondta, hogy nem kicsi feladat egy stúdió felépítése és egy szeretett franchise átgondolása. A társfejlesztési partneri kapcsolatokat akarják kihasználni a stúdióval, hogy a célokat elérjék. Ezért izgatottak a Crystal Dynamics belépése miatt, és szerinte gyakori, hogy a stáb gyakran változik, főleg az utóbbi két évben történő turbulens események miatt. Sok munka van még előttük, hogy a játékosok egy fantasztikus Perfect Dark-élményt kapjanak. Az ex-kollégáinak a legjobbakat kívánja, és Gallagher bízik a csapatában és az új csatlakozókban. Alig várja, hogy többet is megosszon a rajongókkal.
A The Initiative Kaliforniában található, így az onnan távozók gyorsan át tudnak lépni máshová, ugyanis Amerika nyugati partja népszerű a játékiparban is. Azért a játékipar egy krízissel küzd: nagy kihívás senior csapattagokat behúzni vagy megtartani. Amúgy a távozók a VGC-nek azt mondták, hogy a Gallagher és Neuburger által kijelölt irány frusztrációt okozott a senior stábtagoknak, és ez is hozzájárult a kilépésekhez. Hiába mondja a weboldaluk, hogy kollaborítv, együttműködésre építő kreatív környezetre törekszik, nagyon is régies hierarchiával rendelkező a stúdió a korábbi alkalmazottak szerint: Gallagher és Neuburger mindenen ott tartotta a kezét. A fejlesztési prioritások, a tervezés és a stábok megfelelő felépítésével kapcsolatban úgy érzik, hogy nem hallathatták a hangjukat. A páros amúgy a Crystal Dynamicstól jött át ide, és folytatni akarták a „fentről-le” elvet, miközben a stúdió tagjai a „lentről-fe” gondolatmenetet szerették volna.
Ezért a fejlesztés fájdalmasan lassú volt, és egy korrekt céges kultúra sem alakult ki. A nyilatkozók mind meglepődtek, hogy a Microsoft mennyire nem volt szigorú az előremenetel hiánya miatt. Az egyik nyilatkozó szerint a játékkészítés nehéz, pláne akkor, ha nem tud a mindenki számára hatással bíró döntéseket hozó emberekhez eljutni. A kultúra hiánya részben közre is játszott a Crystal Dynamics behívásában. Gallagher és a már eltávozott Neuburger reménykedett, hogy így az általuk képviselt metódusokat ismerő stúdió belépése finomít a helyzeten, és így az emberhiány is megoldódhat.
A VGC forrásai szerint nem lenne meglepő, ha a Perfect Dark egy puha rebooton átesett volna emiatt, és így még évekig kell várnunk a megjelenésére. Az Xbox-vezetőség türelmes a belsős stúdióival (Playground Games: Fable, Rare: Everwild…), ugyanis most azon van a hangsúly, hogy a PlayStation-féle, kritikailag is elismert játékokhoz hasonlóak érkezzenek rendszeresen a Microsoft zászlaja alól is.
Forrás: VGC