Elemental Games: új stúdiót hoztak létre az Avalanche Studios társalapítói

A stockholmi központú stúdió már egy eredeti IP-n dolgozik. Bár már több mint fél éve létrejött a csapat, most ejtették csak meg a hivatalos megalakulást…

 

Az Elemental Games társalapítói között megtalálhatjuk Linus és Viktor Blomberget, akik korábban az Avalanche Studios társalapítói voltak. Magántulajdonú a cég, küldetésük pedig csúcsminőségű, nyílt világú élmények (nem játékok… élmények!) létrehozása, miközben ők kreatív és anyagi szempontból is függetlenek. Már dolgoznak is egy új, eredeti IP-n. (Tehát készül a nem-Just Cause? Hiszen az Avalanche zászlóshajója is nyílt világú…)

Az alapító tagok (Linus Blomberg, Viktor Blomberg, Oskar Blomberg, Kristofer “Loffan” Labedzki, Robert Krupa, Martin Kritan’ Bergquist, Christian Nilsendahl, Emil ‘Humus’ Persson, Andreas Tillema, Tobias Ekholm) korábban nagyobb beosztásban voltak az Avalanche Studiosnál, a DICE-nál, az Epic Gamesnél és a Ubisoftnál. Olyan játékokon és projekteken dolgoztak mint a Battlefield 1, a Fortnite, vagy az Unreal Engine. Filmes érintettség is van (Star Wars 9, The Mandalorian, Harry Potter 3).

Linus Blomberg nyilatkozata következik: „Továbbfejlesztjük a rendszerezett játékmenetet és a nyílt világú műfajt, felhasználva a Just Cause, a Mad Max, a Rage 2 és más Avalanche-játékok során szerzett tudásunkat. Az AAA játékiparban eltöltött éveink kifizetődőek voltak, és sok tapasztalatot adtak nekünk, de néha frusztrálóak is voltak. A nagyobb cégek formabontásilag gyakran korlátozottak, mivel a befektetőik a rövid távú pénzügyi célokra összpontosítanak. Ebben a környezetben kihívást jelent felfedező fejlesztést végezni és innovatívnak lenni, valamint a játékot, mint médiumot például a nemi sztereotípiák és az erőszak romantizálása kapcsán előremozdítani.

Az a célunk, hogy az AAA és az indie fejlesztés legjobb tulajdonságait egyesítsük egy kiterjedt blockbuster-tapasztalattal rendelkező csapat révén. Ezt a szakma iránti személyes szenvedély hajtja, és teljes kreatív és pénzügyi függetlenséggel rendelkezik. A múltban láttuk, hogy a technológia, a művészet és a dizájn gyakran konfliktusban áll egymással ahelyett, hogy felemelnék egymást. Ezért olyan környezetet hozunk létre, ahol e tudományágak egyike sem diktál a másiknak, és ahol tapasztalatainkat és kézműves tudásunkat valóban együttműködő módon használjuk, így olyan lehetőségek nyílnak meg, amikre elszigetelten nem is gondoltunk volna.

A csapat olyan fejlesztőkből áll, akik képesek a saját területükön a határokat feszegetni, és ezt kihasználva fogunk szabadalmaztatott nyílt világú technológiát fejleszteni. Ugyanakkor nem akarjuk újra feltalálni a kereket, és nem akarunk túlságosan nyújtózkodni a takaró alatt, ezért külső partnerekkel dolgozunk együtt olyan területeken, amelyekről úgy gondoljuk, hogy nem tudunk hozzáadott értéket teremteni. Erről többet a jövő heti GDC alatt jelentünk be.”

Sok sikert a stúdiónak.

Forrás: Gematsu

 

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu