A Rockstar és a Take-Two nem valósította meg a rajtra, hogy a Sony és a Microsoft hardverén is azonos teljesítménnyel fusson a nyolc és fél éves Grand Theft Auto V…
Tény: a Grand Theft Auto V PlayStation 5-ön és Xbox Series X-en is vagy a PC port Ultra grafikai szintjét tudja (sőt, akár jobbat is), a teljesítmény tekintetében számottevően nagy különbség van a két 2020-as évjáratú konzol között, és ezt az ElAnalistaDeBits YouTube-csatorna elemzésében is érzékelni lehet. Ha röviden kellene összefoglalnunk: a Microsoft-pártiak lemaradásban vannak…
A PlayStation 5-ön és az Xbox Series X-en is azonos grafikai módokat kapunk. A Fidelity natív 4K felbontáson, másodpercenként 30 képkocka mellett kínál sugárkövetéses (ray tracing) grafikát. A Performance mód natív 1440p mellett 60 FPS frame rate-re törekszik, míg a RT Performance sugárkövetéses grafikával dinamikus 1440p-vel kínál 60 FPS-t. A PlayStation 5 egyszer-kétszer botlik a Performance módban (pár FPS-sel lassul), ha néha beindul körülöttünk a világ, de ezt leszámítva a Sony konzolja nagyon szépen teljesít.
Az Xbox Series X esetében viszont már komolyabb bajok mutatkoznak a teljesítményben. Az RT Performance esetében a 30-40 FPS régióba is lezuhan a képfrissítés gyakorisága, és a Performance mód is gyakran az alacsonyabb ötvenes territóriumban ragad. Szóval van még hova javulni. A kistesón, az Xbox Series S-en csak két mód van: a Fidelity-n 1440p mellett 30 FPS, Performance-on pedig 1080p mellett 60 FPS vár ránk. A Fidelity nem tartja a stabil harmincat: gyakran 25 környékére esik vissza, és a Performance is a negyvenes területre esik le, amikor élénkebb szituációkban vagyunk…
A PlayStation 5-ön a DualSense támogatása is a Sony felé tolja a mérleget, nem beszélve a sokkal jobb töltési időkről. Úgyhogy nagyon úgy tűnik, hogy a Sony felé húz a Rockstar és a Take-Two szíve, de ezen a szituáción még biztosan javítani fognak. Ez lenne a fair, de jelenleg a Sony köröket ver a GTA V-ben a Microsoftra…
Forrás: WCCFTech