TECH HÍREK – A PlayStation hatalmas fejlesztésekkel áll elő, új funkciók érkeznek a Sony előző konzoljára is.
A Sony ma jelentette be a PS4 és a PS5 szoftverekkel kapcsolatos újdonságait. Mindkét PlayStation-konzol új rendszerfrissítést kap, amelynek újdonságai az asztali gépeket érintő frissítések mellett végül a márka mobilalkalmazásaiban is változásokat hoznak.
Mint a hivatalos PlayStation blogon megjelent bejegyzésben olvashatjuk, olyan új funkciók érkeznek, amelyek már korábban, a hetekkel ezelőtt tartott bétatesztekben szerepeltek. Például PS4-en és PS5-ön is létrehozhatunk majd nyílt vagy zárt csoportokat, illetve csatlakozhatunk hozzájuk, olyan új lehetőségekkel, amelyek már régóta szerepelnek a felhasználók kérései között. A nyílt csoportokhoz bármelyik barátunk meghívás nélkül csatlakozhat, a zárt csoportokhoz meghívás szükséges. Ezen kívül a csoportokban állítható lesz minden felhasználó hangerőszintje külön-külön is.
Ahogy az elején említettük, a PS Appban is történtek változások. A mai naptól kezdve fokozatosan bevezetik a nyílt és zárt csoportok létrehozásának vagy a hozzájuk való csatlakozásnak a lehetőségét az alkalmazáson belül. A barátokhoz, a csoportokhoz és az üzenetküldési funkciókhoz való hozzáférés könnyebb lesz, hogy az asztali konzolos élményt nyújtson A PS Remote Play kisebb módosításokat tartalmaz majd, például sötét módot és új nyelveket a képernyőolvasó számára.
De minden bizonnyal az egyik legjelentősebb új funkció, amelyet Hideaki Nishino, a platformért felelős vezető alelnök említett, nem más, mint a VRR jövőbeni beépítésével kapcsolatos fejlesztés, nevezetesen a változtatható képfrissítési frekvencia. A HDMI 2.1-kompatibilis TV-ken és PC-monitorokon a VRR dinamikusan szinkronizálja a képernyő frissítési frekvenciáját a PS5 konzol grafikus kimenetével, optimalizálva a játékok vizuális teljesítményét az olyan vizuális elemek minimalizálásával vagy kiküszöbölésével, mint a képkocka kihagyás és a szakadás.
Ezek a fejlesztések számos PS5-játék esetében zökkenőmentesebb játékélményt eredményeznek, mivel a PlayStation állítása szerint a jelenetek azonnal renderelődnek majd, a grafika élesebb lesz, a bemeneti késleltetés pedig csökken. A korábban megjelent játékok egy javítással optimalizálhatók a VRR-re, és a hamarosan megjelenők valószínűleg már a kezdetektől tartalmazni fogják a funkciót.
A VRR-t a nem támogatott PS5-ös játékokra is alkalmazhatjuk majd, mivel bizonyos esetekben segít a videóminőség javításában. Ne feledjük, hogy az eredmények a tévétől és a játéktól függően változhatnak. Ha váratlan vizuális hatások jelentkeznek, az opció bármikor letiltható.
Egyelőre nem tudni, mikorra várható a VRR funkció bevezetése, de a megjelenés előtt értesíteni fogják róla a felhasználókat. A hardverrel kapcsolatban nincs hír, így úgy tűnik, továbbra sem kapunk megoldást a boltok készlethiányára.
Forrás: Polygon, Pushsquare