Az Axios szerint a Sony üzleti tevékenységében bekövetkezett változások vezettek állítólag az említett PlayStation-részlegek leépítéséhez.
Alig egy hónappal ezelőtt a Sony rekordévet ünnepelt, köszönhetően a játékoknak, az előfizetéseknek és a PlayStation 5-nek, amelyből több mint 17 millió darabot sikerült eladni. A videójátékok és szolgáltatások üzletág 24,87 milliárd dolláros bevételt ért el, ami 8,9%-kal több, mint egy évvel korábban, a cég mégis állítólag több mint 90 munkahelyet szüntetett meg amerikai irodáiban.
Az Axios osztotta meg ezt az információt, miután beszélt az egyik érintett dolgozóval, aki hozzáfér a leépítésekkel kapcsolatos dokumentumokhoz. Ahogy Stephen Totilo rámutat…
…a cég állítólag az amerikai értékesítési csapatát is elbocsátja, köztük a PlayStation képviselőit, akik gyakran látogattak el a kiskereskedelmi üzletekbe.
A leépítések a hírek szerint a kiskereskedelmi marketinges állásokat is érintik. Az Axios jelezte, hogy nem kaptak választ a Sonytól, pedig ezek a változások a vállalat értékesítési és marketingtevékenységének átalakítását követnék. Ezek a vállalaton belüli lépések arra utalnak, hogy a vállalat a direkt a fogyasztóknak szóló marketing felé mozdul el, és kevésbé helyezi a hangsúlyt a fizikai játékértékesítésre a kiskereskedelmi üzletekben.
Ez az átalakulás követné a digitális értékesítés felé mutató fogyasztói tendenciát egy olyan piacon, ahol a játékok 90%-át már most is kizárólag digitális formában forgalmazzák. A szolgáltatások piacán a PlayStation az új előfizetéses szolgáltatásával, a PS Plus Extra és Prémium szolgáltatással szintén erősíti a közvetlenül a fogyasztóknak szóló kínálatát.
Forrás: Axios