Beismerő vallomás a Final Fantasy XIV producerétől: túl sok hibát követtek el!

Yoshida Naoki (becenevén Yoshi-P) kifejtette, hogy a Final Fantasy XIV mennyire is pocsék rajtot vett.

 

Nem viccelünk, amikor ezt kimondjuk. Amikor 2010 szeptemberében PC-re elrajtolt az eredeti Final Fantasy XIV, talán a Square Enix sem számított negatív fogadtatásra. Yoshida itt rendezői posztban volt, így részben neki is köze volt a kudarchoz, ami a franchise történetében is szokatlan volt. De mégis mennyire mély hibákról van szó, aminek következtében a japán kiadónak teljesen újra kellett terveznie a játékát (ami viszont később sikeres is lett, és még ma is menetel töretlenül)?

A Siliconera lefordított egy műsort, ahol a Final Fantasy XIV producere felbukkant. Itt Yoshida megosztotta, miképp küszködött a csapat a játék megjelenésekor. Kevés tevékenységre volt lehetőség a rajtkor, de időigényes alkotásnak is mondhatnánk, hiszen túl sokáig tartott például egy ajtót kinyitni. Yoshida azt szerette volna, ha a „tizennégyes véső fantázia” minden szeglete szépen néz ki. Ezért sok hardveres erőforrást szántak például a virágcserepek renderelésére, továbbá maximum egyszerre harminc játékos volt látható a csapatokban. Nem érte ez meg: a vizualitás oltárán feláldozták az értelmes, alacsonyabb rendszerigényű játékmenetetet.

A Final Fantasy XIV eredeti kiadása megbukott, és a Square Enix Yoshidát tette meg egyedüli rendezőként annak újratervezett, A Realm Reborn alcímű kiadásának rendezőjeként, akkor egyetlen feladatot adtak neki: a hatalmas égést próbálja meg helyreállítani a japán kiadó számára. És ez sikeres volt, hiszen a Final Fantasy legnagyobb profitot termelő játéka lett az MMORPG (amihez hasonló a Final Fantasy XI volt előtte), így ki lehet bátran mondani, hogy Yoshida megvalósította, amire felkérték őt.

Persze a Final Fantasy XIV új változatának is vannak azért problémái: decemberben ideiglenesen fel kellett függeszteni a játék értékesítését, ugyanis annyi új játékos áramlott be az MMORPG-be, hogy annak szerverei egyszerűen nem bírták a terhelés, így az Endwalker nevű kiegészítőt Yoshidának el kellett halasztania két héttel…

Forrás: PSL

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu