A Gex-trilógia harmadik része után talán a Gex Jr. következhetett volna. Nos, ez újdonság.
Tény, hogy a Crystal Dynamics a PS2-re tervezett egy negyedik résszel, ami aztán nem valósult meg, és nem is erről a játékról van szó, hanem egy teljesen más projekt ütötte fel a fejét az Archive.org-ra feltöltve. A Gex Jr. 2001. január 25-ei keltezésű prototípusáról van szó, amiben a fiatalabb gekkó (talán a tévéfanatikus apa fia…) szinte pillanatok alatt popkulturális utalásokat ejt meg. Például a Star Wars V: A birodalom visszavágból tévesen is, de azt idézi, hogy én vagyok az apád, Luke.
A játék PS1-es, ami azért is figyelemre méltó tényező, mert a 2001 januári prototípus azt jelenti, hogy addigra már a boltokban volt a PlayStation 2, így a fejlesztők jelentős része már az új, és a DVD-lejátszó képessége miatt is a világ legtöbbet értékesített konzoljává avanzsáló PS2-re koncentrált, emiatt pedig lehetséges, hogy egy alacsonyabb költségvetésű, és emiatt olcsóbb játék kerekedhetett volna ki a gekkóutódból.
De ha már felbukkant ez a prototípus, joggal kérdezhetjük meg, hogy vajon a Square Enix kezdeményezésére milyen reakció történhetett. Tavaly év végén a japán kiadó levédette a három, az 1990-es évek során megjelent platformer jogait (1995 és 1999 között jött ki a három Gex, az első még 2D-s volt és a 3DO killer appja volt, de a PS1-re is átnyergelt a nagyszájú gekkó). 2015-ben elindították a Square Enix Collective platformot, ahol indie fejlesztők több, a japán cég franchise-aihoz köthető játékkoncepciót nyújthatnak be. A felajánlott IP-k között Gex is ott volt.
A Gex Jr. lehetett volna a negyedik rész a sorozatban, ami a három felvonás után mondhatna érthetetlenül ért véget, hiszen ki tudja, lehetett volna még ráció mögötte. Csakhogy eljárhatott a TV-fanatikus hüllő felett az idő, így az utód lehetett volna a trónörökös.
Forrás: VGC
;