A PlayStation Plus felzárkózásba kezd a Game Pass ellen, állítja egy elemző

A MIDIA Research senior elemzője és termékmenedzsere szerint az új előfizetőkre nem lesz számottevően nagy hatással az új modellre készülő PlayStation Plus.

 

A WCCFTech Karol Severint kereste fel, hogy véleményt formáljon az új PlayStation Plus modellről. A MIDIA Research elemzője szerint a Sony azért döntött a PS Plus áttervezéséről, hogy a Microsoft előfizetéses szolgáltatását, a Game Passt utol tudja érni, és nem a piaci innováció volt a cél mögötte. A PlayStation a játékok streamelését és az online multiplayert egy szolgáltatásba forrasztotta, ahogy a Game Pass is tette a múltban, viszont a Sony szolgáltatása több játékhoz ad hozzáférést.

A különbség az, hogy a Game Passhoz képest a PlayStation Pluson nincs lehetőségünk az új játékokat az első naptól játszani, továbbá a Microsoftnak ott van az EA Play is. Severin szerint a fogyasztók az alapján döntenek majd, hogy az első napi hozzáférést, vagy a játékok számát preferálják. Ez alapján a PlayStation közelebb jutott az Xboxhoz az ár-érték ajánlat tekintetében, de ez nem jelenti azt, hogy éllovassá vált volna a Sony.

Viszont jó lépés volt, hogy a Sony kihagyta a friss megjelenéseket? A fogyasztók szemszögéből ott lesz az értékbeli különbség a riválissal szemben, de a PlayStation oldaláról vizsgálva logikus lépésnek tűnik, ugyanis valószínűleg túl sok pénzt vesztettek volna a játékaik megjelenésének első néhány napjában. Ne felejtsük el, hogy a Sony jövedelme sokkal inkább a játékokból származik, míg a Microsoft egy techóriásként több lábon áll, emiatt sokkal óvatosabban áll hozzá az előfizetések és a bolti értékesítések modelljének kiegyensúlyozásához.

Severin szerint a PlayStation Plus Extra és Premium szintje inkább arra lett kitervezve, hogy hatékonyabban kezelhesse a Sony a már létező játékosbázisát, így nem az új felhasználókra hajtanak vele. Különösen az elvándorlás kezelése és a meglévő felhasználóknak a Game Passra való átállásra való csábításának csökkentése tekintetében kell gondolkodni. Bár a PS Plus új modellje részben orvosolhatja ezt, nem látja úgy, hogy forradalmi lesz a Sony új megoldása abban, hogy új felhasználókat vonzzanak be a cég gazdasági rendszerébe.

A történelem szerinte nem ismétli meg önmagát, de gyakran rímel. Hosszabb távon úgy látja, hogy az előfizetések uralni fogják a játékipart, így a fogyasztók ezen módon férhetnek hozzá a játékokhoz, ám ennek több hátulütője is lesz. Nem fog hirtelen bekövetkezni, és sehol sem lesz egyenlő ez a váltás. Például Kínában az előfizetési modell nem tűnik jó megoldásnak, ugyanis az ottani hatalom korlátozza a játékidőt, és az eltöltött idő egy fontos mérték az előfizetési modellekben, így a korlátozások miatt nem tudnának arrafelé magasabb értéket felmutatni, így nem lenne alátámasztva a kínált érték sem. Idővel a játéktartalomhoz való hozzáférés egyre inkább árucikk lesz, ami tovább növeli a rajongás pénzzé tételének fontosságát (ilyesmi lehet a játékon belüli kozmetikus tárgyakhoz kötött mikrotranzakciók). Ezzel szemben a játékkal való foglalkozás monetizációja (pl. a játék vagy a katalógushoz való hozzáférés megvásárlásával) el fog törpülni. A játékoknak azonban interaktív jellegük miatt könnyebb lesz alkalmazkodniuk ehhez a dinamikához mint a zenéknek és videóknak, ahol az előfizetési modell már nagyban elterjedt.

És nem hülyeség, amit mond.

Forrás: WCCFTech

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu