A MIDIA Research senior elemzője és termékmenedzsere szerint az új előfizetőkre nem lesz számottevően nagy hatással az új modellre készülő PlayStation Plus.
A WCCFTech Karol Severint kereste fel, hogy véleményt formáljon az új PlayStation Plus modellről. A MIDIA Research elemzője szerint a Sony azért döntött a PS Plus áttervezéséről, hogy a Microsoft előfizetéses szolgáltatását, a Game Passt utol tudja érni, és nem a piaci innováció volt a cél mögötte. A PlayStation a játékok streamelését és az online multiplayert egy szolgáltatásba forrasztotta, ahogy a Game Pass is tette a múltban, viszont a Sony szolgáltatása több játékhoz ad hozzáférést.
A különbség az, hogy a Game Passhoz képest a PlayStation Pluson nincs lehetőségünk az új játékokat az első naptól játszani, továbbá a Microsoftnak ott van az EA Play is. Severin szerint a fogyasztók az alapján döntenek majd, hogy az első napi hozzáférést, vagy a játékok számát preferálják. Ez alapján a PlayStation közelebb jutott az Xboxhoz az ár-érték ajánlat tekintetében, de ez nem jelenti azt, hogy éllovassá vált volna a Sony.
Viszont jó lépés volt, hogy a Sony kihagyta a friss megjelenéseket? A fogyasztók szemszögéből ott lesz az értékbeli különbség a riválissal szemben, de a PlayStation oldaláról vizsgálva logikus lépésnek tűnik, ugyanis valószínűleg túl sok pénzt vesztettek volna a játékaik megjelenésének első néhány napjában. Ne felejtsük el, hogy a Sony jövedelme sokkal inkább a játékokból származik, míg a Microsoft egy techóriásként több lábon áll, emiatt sokkal óvatosabban áll hozzá az előfizetések és a bolti értékesítések modelljének kiegyensúlyozásához.
Severin szerint a PlayStation Plus Extra és Premium szintje inkább arra lett kitervezve, hogy hatékonyabban kezelhesse a Sony a már létező játékosbázisát, így nem az új felhasználókra hajtanak vele. Különösen az elvándorlás kezelése és a meglévő felhasználóknak a Game Passra való átállásra való csábításának csökkentése tekintetében kell gondolkodni. Bár a PS Plus új modellje részben orvosolhatja ezt, nem látja úgy, hogy forradalmi lesz a Sony új megoldása abban, hogy új felhasználókat vonzzanak be a cég gazdasági rendszerébe.
A történelem szerinte nem ismétli meg önmagát, de gyakran rímel. Hosszabb távon úgy látja, hogy az előfizetések uralni fogják a játékipart, így a fogyasztók ezen módon férhetnek hozzá a játékokhoz, ám ennek több hátulütője is lesz. Nem fog hirtelen bekövetkezni, és sehol sem lesz egyenlő ez a váltás. Például Kínában az előfizetési modell nem tűnik jó megoldásnak, ugyanis az ottani hatalom korlátozza a játékidőt, és az eltöltött idő egy fontos mérték az előfizetési modellekben, így a korlátozások miatt nem tudnának arrafelé magasabb értéket felmutatni, így nem lenne alátámasztva a kínált érték sem. Idővel a játéktartalomhoz való hozzáférés egyre inkább árucikk lesz, ami tovább növeli a rajongás pénzzé tételének fontosságát (ilyesmi lehet a játékon belüli kozmetikus tárgyakhoz kötött mikrotranzakciók). Ezzel szemben a játékkal való foglalkozás monetizációja (pl. a játék vagy a katalógushoz való hozzáférés megvásárlásával) el fog törpülni. A játékoknak azonban interaktív jellegük miatt könnyebb lesz alkalmazkodniuk ehhez a dinamikához mint a zenéknek és videóknak, ahol az előfizetési modell már nagyban elterjedt.
És nem hülyeség, amit mond.
Forrás: WCCFTech