A The Witcher lengyel fejlesztő csapata az Epic-kel való együttműködés keretében a REDengine-t az Unreal Engine 5-re cseréli
A lengyel cég együttműködési megállapodást kötött az Epic Games-szel, és mostantól nem a saját REDengine nevű motorját használja majd, hanem az Unreal Engine 5-öt. Az első bejelentések kizárólag annyit mondtak, hogy ez az egyesülés mindkét csapatnak előnyös lesz, az új motor jobban fog működni a CD Projekt RED nyílt világú játékaiban.
Az új The Witcher az egyik legnagyobb újdonság eddig idén a videojátékokkal kapcsolatban, de a CD Projekt RED nagyon óvatos volt az információkkal. Egyelőre csak egy képet láthattunk, valamint megerősítették, hogy új saga kezdődik, és azt is, hogy a grafikus motort lecserélik.
A közösség értetlen az ügyben, hiszen a saját motor igazán lenyűgöző teljesítményt nyújtott például a The Witcher 3-ban, vagy a Cyberpunk 2077-ben. Ezzel együtt az is igaz, hogy a fejlesztők sokat szenvedtek a hibáktól. Úgy tűnik, hogy pontosan ez az ok motiválta a váltást, legalábbis a stúdió maga is ezt árulta el a The State of Unreal című cikkében:
„Igazán stabil környezetre van szükségünk” – mondta Pawel Zawodny, a vállalat technológiai igazgatója.
„Az Unreal Engine 5 által kínált nyílt világ támogatás felkeltette a figyelmünket. Ez egy új fejezetet nyit számunkra, hiszen a nyílt világú játékok terén szerzett tapasztalatainkat az Epic mérnöki teljesítményével kombináljuk” – nyilatkozta.
Zawodny reméli, hogy „valami rendkívüli dolgot érnek el”, ha a végeredmény megérkezik. Jakub Knapik művészeti igazgató utalt az új motor által kínált lehetőségekre: „Az a tény, hogy sok stúdió használja az Unreal-t, segít az eszközök tervezésében, és sokkal könnyebben használhatóvá teszi őket.”
Jason Slama, a játék igazgatója is szólt néhány szót az Epic Games és a CD Projekt partnerségéről, és rámutatott arra, hogy
„A nyílt világú játékokhoz stabil motorra van szükség”
Ami az új The Witcher-t illeti, a lengyel cég még vár a hivatalos névvel, tehát a The Witcher 4 még csak találgatás.
Forrás: PC Gamer