A 2013-as Tomb Raider reboot, továbbá a Rise of the Tomb Raider egyik vezető írója szerint Lara Croft hátterén dolgozni kellene a következő felvonásban.
Rhianna Pratchett volt a 2013-as Tomb Raider, továbbá a 2015-ös Rise of the Tomb Raider egyik fő írója. Ezt azért kell kiemelnünk, mert a reboot-trilógiát lezáró Shadow of the Tomb Raiderhez nem volt már köze, és a következő játékon sem dolgozik, így a véleményét már külsősként nevezhetjük. Pratchett amúgy a BAFTA kapcsán nyilatkozott az Eurogamernek, és itt kiemelte, hogy szerinte Larának kevesebb problémával kellene rendelkeznie az apjával kapcsolatban.
Pratchett azt látná a legszívesebben, hogy Croft kisasszony önerőből tökös, miközben élvezi mindazt, amit csinál (tehát ő konkrétan visszatekerné a legelső, PS1-es részekhez a karaktert). Amikor a Crystal Dynamics a reboot hátterét írta meg, akkor még valóban előzménysztoriról volt szó, így nem volt már egy kiforrott, dörzsölt kincsvadász, hanem még zöldfülű volt Lara, ezért egyfajta proto-Tomb Raiderként kezelték őt. Így a kitartás, a bátorság, az erőforrások óvatos kezelése még nem voltak annyira a felszínen, mint korábban, hiszen maga a karakter is fiatalabb volt a három játékban.
Pratchett hozzátette, hogy Lara mostani tapasztalatával komolyabb, egy mondatos beszólásokkal kellene, hogy rendelkezzen. Ezt ő azért hagyta ki az előzményét taglaló játékokból, mert ekkor még nem volt meg a karakterben az önbizalom, ami érthető: anélkül nem nagyon ülne, ha valami dörzsölt beszólással élne Lara, miután lepuffantott valakit. Remélhetőleg ezt a nyilatkozatot a Crystal Dynamics is olvassa.
Azért is említjük meg a stúdiót, mert hivatalos, hogy már dolgoznak a következő Tomb Raider játékon. Ez az Unreal Engine 5-öt fogja használni, és a State of Unreal nevű Epic Games-közvetítés során jött a bejelentés (és nincsenek egyedül: a CD Projekt RED a The Witcher 4-hez szintén UE5-özni fog, és meg is indokolták, mi meg megírtuk, hogy miért váltottak a saját technológiájukról).
Forrás: PSL