TECH HÍREK – A vállalat elemezte a Steam Deck kompatibilitását a kézi számítógépével, optimalizálja az akkumulátort és javítja a vásárlókhoz egy hónapja eljutott eszköz élményét.
A Valve egy hónappal ezelőtt kezdte el szállítani az első Steam Deck készülékeket a vásárlóknak. A vállalat az ez idő alatt elért eredmények egy részét áttekintette, amelyek között szerepel a kézi vezérlővel kompatibilis több mint 2000 játék hivatalos listázása; a tervek szerint a teljes bolti katalógust különböző kategóriákba sorolják aszerint, hogy tökéletesen játszható, problémával játszható vagy inkompatibilis.
„Már 2000 játék van hivatalosan az ellenőrzött vagy játszható kategóriába sorolva a Steam Decken.”
„Örömmel láttuk, hogy a közösség mindenféle játékkal játszik – újakkal, régiekkel, kicsikkel, nagyokkal és minden műfajban -, és úgy tűnik, a játékosok nagyon élvezik a Decket” – mondja a Valve. „Addig is tovább teszteljük a Steam katalógust, és remélhetőleg itt jelenthetjük be, hogy újabb mérföldkőhöz érkeztünk. Ezekkel a tesztekkel kapcsolatos vásárlói visszajelzésekre is nagy figyelmet fordítunk, hogy megbizonyosodjunk arról, hogy a Deck Verified szolgálja a célját. Ebből a célból egy olyan funkciót adtunk hozzá, ahol a vásárlók visszajelzést adhatnak, és jelezhetik, hogy egyetértenek vagy nem értenek egyet az egyes címek Verified besorolásával.
A prioritás az, hogy a lehető legtöbb játék támogatása elérhetővé váljon, beleértve a csalás elleni technológiát használókat is: „A két nagy csalásgátló szolgáltatás, az Easy Anti-Cheat és a BattlEye már teljes körű támogatást nyújt azoknak a fejlesztőknek, akik úgy döntenek, hogy engedélyezik a Proton és a Steam Deck támogatását. Az Elden Ring és az Apex Legends két olyan játék, amely már kihasználja ezeket a fejlesztéseket.”
Akkumulátor és egyéb fejlesztések
Az elmúlt hetek egyéb fejlesztései a könyvtár, a játékbolt, az Xbox Cloud Gaming elérésének javítása, a Windows 10 és hamarosan a Windows 11 kompatibilitás javítását célozzák.
Egy másik fontos pont a javuló akkumulátoros üzemidő. A vállalat emlékeztet arra, hogy az akkumulátor játéktól függően 2 és 8 óra között bírja, de „vannak további lehetőségek, ha azt szeretnénk, hogy tovább bírja. Az elmúlt hónapban hozzáadtuk a képkockasebesség 15 FPS-re való csökkentésének lehetőségét (nagyszerűen működik vizuális regények, puzzle-játékok és számos szimulációs játék esetében). Az ügyesebb játékosok számára pedig hozzáadtuk a TDP (processzor teljesítménye), a GPU órajelének szabályozása és az FSR (képernyő átméretezése) beállításokat, amelyek segítenek még tovább optimalizálni az akkumulátor élettartamát.”
Forrás: Vandal