A felhő alapú fejlesztési környezet (amiben a Microsoft Azure technológiáját használja a japán cég) nem csak egy játékra vonatkozik.
A Super Game bejelentéséről mi is írtunk talán májusban, vagy novemberben, amikor a SEGA Sammy, a SEGA anyavállalata bejelentette, hogy 882 millió dollárt fektet be a következő öt évben, hogy a Super Game-mel kapcsolatos ambícióit kivitelezze. Ez akkoriban is úgy hangzott, hogy ez mindössze egy játéknak lehet a költségvetése, de nem ez a helyzet, ugyanis egy cégen belüli interjú tisztázta, hogy a meghatározás több, nagy költségvetésű játékra vonatkozik (és így a fejlesztői környezet is logikus).
A VGC lefordította a SEGA japán állásajánlatos oldalán azt, amit Utsumi Shuji, a felelős alelnök írt: „A SEGA a játéktartalmak széles skáláját kínálja, beleértve a hardveres és játéktermi tartalmakat is, amit a technológiák sokszínűsége tesz lehetővé. A ‘SuperGame’-et úgy definiáltuk, mint a SEGA átfogó technológiai palettáját átívelő AAA-címek fejlesztését, és ötéves tervünkben ennek elérésére törekszünk. A SuperGame keretein belül több cím fejlesztése is folyamatban van, és bár az egyes címek eltérőek lesznek, kétségtelen, hogy olyan interaktív címek lesznek, amelyek túlmutatnak a játékok hagyományos keretein. A múltban például azokat az embereket, akik játszottak, játékosoknak nevezték, de mára a játéknézés önmagában is kultúrává vált, és az ilyen embereket már nem lehet játékosoknak nevezni. Úgy gondolom, hogy nagy lehetőségek rejlenek a játékokat játszó és néző emberek közötti kapcsolatban. Mi azon gondolkodunk, hogy ezeken a lehetőségeken belül új szórakozási formákat hozzunk létre.” Ő egybe írta a Super Game-et, meghagytuk úgy. A két szó együtt alkalmazásán van a lényeg, mindegy, hogy van köztük szóköz vagy sem.
Utsumi szerint a Super Game négy kritériumnak kell, hogy megfeleljen: legyen multiplatform; nemzetközi, több nyelvű fejlesztéssel rendelkezzen; egyszerre jelenjen meg mindenhol a világon; továbbá legyen AAA. Ilyesmit láthattunk már más japán kiadóktól is (pl. a Monster Hunter World a Capcomtól ilyen, igaz, ott a PC-s változat hónapokkal később érkezett…). Hisai Katsuya, a SEGA általános menedzsere kimondta, hogy több projekt készül a Super Game alatt, és az ő osztályán kb. 50-en a fejlesztést megelőző státuszban dolgoznak már valamin, és úgy látja, hogy az alkalmazottak száma több száz lesz a végén.
Kikuchi Masayoshi, a SEGA producere pedig ezt írta a site-on: „A videojátékok története a különböző kultúrák és technológiák összekapcsolásán keresztül terjedt el (például a közösségi hálózatok és a játékvideók megtekintése a közelmúltban). A játék jövője szempontjából természetes kiterjesztés, hogy a játék olyan új területek bevonásával bővül mint a felhőalapú játék és az NFT-k. A SuperGame-et is abból a szempontból fejlesztjük, hogy a különböző játékok mennyire kapcsolódhatnak egymáshoz.”
Tehát az NFT-k sem fognak kimaradni… ja, és ők is Unreal Engine 5-öznek majd.
Forrás: VGC