Ez is eléggé érdekes: ha esetleg rendelkezünk már egy PlayStation 5-tel, akkor érdemes ellenőrizni a beállításokat, mert lehet, hogy a konzol most nem engedélyezi a televíziónkon a képbeállítások módosítását.
Egy konzol rendszerszoftveres frissítésétől elvárhatjuk, hogy a konzolra pozitív hatással legyen (azaz ne menjen tönkre egy firmware-frissítés után). Azt viszont nem mindenki szeretné, ha a konzol a rá csatlakoztatott televízióra is hatással legyen. Pedig pontosan ez a helyzet a PlayStation 5-tel, ami részben is, de át tudja venni a hatalmat a televíziónk felett, és a lent megtekinthető videó HDTVTest jóvoltából egy megoldást is biztosít, hogy ha érintettek lennénk.
A legújabb PlayStation 5 frissítéssel érkezhetett meg az ALLM, azaz az Auto Low Latency Mode. Ezzel a kijelzőnket automatikusan a legalacsonyabb latenciájú módra állítja át a konzol (azaz a lehető legkevesebb idő telik el a játékban történt akció és annak ábrázolása között), így bizonyos beállításokból kizárhat minket a konzol, hogy a lehető legkisebb latenciával jelenítse meg a történéseket a tévénk, kijelzőnk, monitorunk.
Ez akkor lehet probléma, ha annak Game módjában, azaz a játékra szánt beállításokban sok dolgot a saját ízlésünk szerint finomhangoltunk, így az ábrázolásbeli eltérések zavaróak tudnak lenni, mert mondjuk a színekben lehetnek olyan különbségek, amik feltűnőek lehetnek, és egy 4K-s kijelzőt birtokolva nagyobb az esélye az ilyen finomhangolásnak, mert azért ki szeretnénk használni a képernyőnk erősségeit. Így nem mindenkinek fog tetszeni, hogy a PlayStation 5 automatikusan az ALLM felé tereli a kijelzőnket az engedélyünk nélkül…
Jelenleg az LG és a Sony márkájú televíziók érintettek a PlayStation 5 nem kívánt beállításmódosításában, így ha nem tűnne olyannak a kijelzőnk, a hiba nem az ön készülékében van, vagyis de… azaz érdemes lenne átnézni a beállításokat. Azért a Sony-nak illene egy opciót felkínálni, hogy szeretnénk-e, hogy legyen ALLM, vagy sem. Ez lenne a korrekt megközelítés.
Forrás: PSU