TECH HÍREK – A Sony és a Nintendo is megváltoztatja az előfizetések automatikus megújítására vonatkozó eddigi gyakorlatát. Korábban a Microsoft is hasonló lépéseket tett.
Michael Grenfell, a CMA (Brit verseny- és piacfelügyeleti hatóság) egyik vezetője így nyilatkozott:
„Vizsgálataink eredményeképpen számos változtatást hajtottunk végre az ágazatban az ügyfelek védelme és az automatikusan megújuló előfizetésekkel kapcsolatos aggályok kezelése érdekében. A mai bejelentés tehát lezárja az online videojáték-ágazatban folytatott vizsgálatainkat. A többi ágazatban működő, automatikusan megújuló előfizetéseket kínáló vállalatoknak felül kell vizsgálniuk gyakorlatukat, hogy biztosítsák a fogyasztóvédelmi jogszabályoknak való megfelelésüket.”
A két nagy kiadó a CMA vizsgálatát követően új irányelveket vezet be az előfizetések automatikus megújítására, amivel el lehet kerülni a nem szándékos hosszabbítást.
A Nintendo új politikája az, hogy a Nintendo Switch Online-ra feliratkozáskor az automatikus megújítás alapértelmezetten ki lesz kapcsolva. Természetesen, aki szeretné, továbbra is választhatja az automatikus megújítást, de ezt a feliratkozás után külön be kell kapcsolnia.
A Sony más úton jár. A cég vállalta, hogy értesíti azokat a PlayStation Plus előfizetőket, akik egy ideje nem mutattak aktivitást, és tájékoztatja őket arról, hogy az előfizetést hogyan lehet lemondani. Azoknak, akik továbbra sem használják a szolgáltatást, de nem mondták le az előfizetést, a Sony nem számlázza ki a további előfizetési díjat.
Korábban a Microsoft is hasonló lépéseket tett. A CMA-val kötött megállapodás alapján megígérte, hogy a Game Pass vásárlói számára átláthatóbbá teszi az előfizetési információk megjelenítésének módját. Egyértelműen leírja a felhasználói előfizetés lemondásnak módját, valamint amennyiben jogosultak rá, lehetőséget ad a felhasználóknak a szolgáltatási díj visszatérítésére is.
Forrás: VCG