Richard Garriott, az Ultima alkotója is beszáll a buliba, ami eléggé megosztja a játékipart (hiszen nem egyhangú a vélemény az NFT-k és a blockchain kapcsán).
Garriott, illetve Todd Porter, aki régóta producerként dolgozik, megalapított egy új stúdiót, amit DeMeta névre kereszteltek. (Ehhez talán lesz egy-két szava Mark Zuckerberg cégének, a Metának…) Ez a csapat egy új MMO-t akar megvalósítani, amiben a blockchain és az NFT technológia egyaránt alkalmazva lesz, így Garriotték igyekszenek lépést tartani a divattal.
Garriott azt nyilatkozta, hogy 1997-ben, tehát huszonöt éve a csapata az Originnél elindította az első masszív online multiplayer játékot, azaz az első MMO szerinte hozzá kötődik. Az Ultima Online valami újat teremtett, és egy olyan műfajt indított el, ami tovább folytatta a fejlődését és növekedését az azóta eltelt negyed évszázad során. Most ugyanezt a mágiát keresik, hogy az MMO-k újra fejlődhessenek és új erőre kaphassanak.
Ez bizony elég bátor kijelentés Lord Britishtől (az Ultimában ez a karakter ő volna, míg a Tabula Rasában General British néven fut), aki az MMORPG.com-nak adott interjújában hozzátette, hogy a még névtelen DeMeta-projektet a klasszikus MMO-kon túl a modernebb sikerjátékok (mint például a Roblox és a Minecraft) is ihlették. A nagy 1:1 hub világból bizonyos részeket birtokolhatunk, de lesznek olyan kalandzónák, ahol hagyományosabb játékmenetre számíthatunk. Garriott és Porter is azt mondja, hogy a játékuk nem lesz pay-to-win, de az élménynek biztosan része lesz a kriptvaluta költése.
Porter szerint a legtöbb kripto projekttől az övék el fog térni, ugyanis ők játékfejlesztésben már tapasztaltak. Sok mostani NFT-s, cryptós játék szerinte csalásnak nézhet ki, mert sokan nem tudják, milyen játékot csinálnak, és a térbe a páros így a hitelességét hozza el. Reméli, hogy az emberek megértik, mennyire is törődnek arajongóikkal, és nem akarják, hogy valami rosszhoz közük legyen.
Sok sikert nekik, de az biztos, hogy ezzel nem sokan fognak egyetérteni…
Forrás: WCCFTech