Gilbert és Grossman olyan Monkey Island videojátékot szándékoznak készíteni, amely az új játékosok számára is vonzó, de továbbra is az univerzum szerves része lesz.
Ebben a hónapban jött a hír: Monkey Island visszatér, Ron Gilberttel együtt. A Return to Monkey Island a Monkey Island 2: LeChuck’s Revenge közvetlen folytatása lesz. A közlemény azonban meglehetősen kevés információt tartalmazott. A szerzőkkel készült interjúból most többet megtudhatunk a fejlesztésről, valamint számos képet is láthatunk.
Kezdve az utóbbival, a screenshotok a The Secret of Monkey Island: Special Editionben látottakhoz közelebb álló befejezést mutatnak, mint a The Curse of Monkey Islandhez vagy a Thimbleweed Parkhoz, a Terrible Toyboxból, ezzel elvetve azt az elképzelést, hogy a franchise új része a retro ízt képviselheti.
Az interjú kapcsán Dave Grossman, a játék társszerzője a The Verge-nek elmondta, hogy mind ő, mind Ron Gilbert eleget tanult ahhoz, hogy új dolgokat tudjon mondani a Monkey Island világáról, így elfogadta a kihívást, hogy visszatérjen a sorozathoz. „Ez egy lehetőség arra, hogy újra együtt dolgozhassak Ronnal, és újra felidézzem ezeket a karaktereket, ezt a világot, amit imádok, és jól érezzem magam benne” – mondja.
Az idő azonban eljárt a készítők és a játék felett is – vajon a mai játékosgenerációnak is megfelelhet ez a kalandjáték? „Egy igazán jó, autentikus Monkey Islandet akartunk készíteni, olyat, ami kielégíti a rajongók szomját. De azzal is tisztában voltunk, hogy valószínűleg sokkal több olyan ember van, aki még sosem játszott Monkey Islanddel, de hallott róla” – mondja Gilbert. „Olyasmit akartunk létrehozni, ami elérhető a számukra, és könnyen beléphetnek a Monkey Island világába anélkül, hogy idegennek éreznék magukat, amint elkezdik a játékot. Ezek a történet és a tervezés igazán fontos aspektusai, amelyekkel foglalkoztunk.”
Ennek érdekében olyan megjelenítésen dolgoztak, amely lehetővé teszi, hogy az egyes helyzetek összefüggéseit természetes módon magyarázzák el, különösen, ha az a történet szempontjából lényeges. Gilbert szerint pedig a Thimbleweed Park néhány, a LucasArts örökségét kevésbé ismerő játékosa is átnézte a kaland utalásait és humoros pontjait.
A beszélgetés másik témája az volt, hogy hogyan illeszkedik a játék abba az univerzumba, amelynek több része is volt, miután Ron Gilbert a LeChuck’s Revenge után elhagyta a franchise-t. Nem sokkal a Return to Monkey Island bejelentése után a szoftvertervező biztosított róla, hogy a The Monkey Island Escape megmarad az univerzumának kánonjában, korábban viszont kijelentette, hogy ez ellentétes a visszatérés történetével kapcsolatos elképzeléseivel.
„Nem készíthettünk olyan játékot, ami azonos azzal, amit 1992-ben készítettünk volna; nem vagyunk ugyanazok, mint akkor, a világ más, és a sorozatban több más kiadvány is szerepel. Látjuk őket, és tetszenek nekünk, és nem akartuk, hogy egyszerűen ne ismerjük fel őket” – mondta a tervező a The Verge-nek. „Az általános filozófiánk az, hogy a lehető legnagyobb mértékben ragaszkodunk a meglévő kánonhoz, két kikötéssel: az egyik, hogy nem lehetünk mindenben a csúcson […] A másik, hogy a kánon néha a jó történet elmesélésének útjában áll, és ezt a csatát sosem akarjuk elveszíteni.”
Forrás: The Verge