A redmondiak termékmegjelenítésre gyúrhatnak. Ilyen modellt korábban már láthattunk PC-s játékokban is.
A Microsoft lényegében azon dolgozik most, hogy az Xboxon free-to-play játékokkal nyúzóknak hirdessenek a brandek. Erről a Business Insider írt, és állítólag már a technológiát fejleszti a redmondi cég, hogy a reklámokat meg is tudják jeleníteni. Ez a program a jelenleg korlátozott reklámkészletet megtolhatja, így a márkák több fejlesztőknek lehetővé tehetik a reklámelhelyezések értékesítését a bővített játékkínálattal.
A Business Insider szerint akár már az idei harmadik negyedévben, tehát július és szeptember között bevetheti a Microsoft az elképzelését. A tervek szerint a reklámok egy versenyzős játékban vagy egy nyílt világú kalandjátékban például a pályák melletti reklámtáblákon bukkanhatnak fel. Persze máshogy is fel lehet tüntetni a reklámokat, de áteshetnek a ló másik végére azzal, hogy teljesen intruzív módon közvetlenül a képünkbe bámul egy logó a játékmenet alatt (ilyenre is volt példa fizetős játékokban is), ám nem tudni, hogy a Microsft elmegy-e ilyen messzire.
Az Xbox szóvivője annyit mondott a publikációnak, hogy mindig új utakat keresnek, hogy a játékosok és fejlesztők élménye javuljon, de nincs további bejelentésük. Ez azért is érdekes, mert a Business Insider mindkét forrása szerint a Microsoft nem akar százalékot a reklámból származó bevételből, hanem inkább az Xbox reklámhálózatának kiépítésére törekszik. A bevételt a fejlesztő és a reklám elhelyezéséért felelős cég osztja meg. A redmondiak most azon aggódnak, hogy mennyire zavaróak lehetnek a játékosoknak a reklámok, ezért óvatosan haladnak, hogy egy privát piac jöjjön létre úgy, hogy a játékmenet élményét meg nem zavaró módon, csak a kiválasztott brandek tudjanak hirdetni.
Az Xbox a Bingen és más appokon keresztül már begyűjti a fogyasztókról az adatokat, és a forrársok szerint a Microsoftnak nincsen terve arra, hogy ezeket kihasználva célozzák meg a játékosokat. Így inkább úgy tűnik, hogy a fejlesztőknek akarnak kedvezni, de mindez a fogadtatáson múlik. De visszatérnénk az elején megemlített PC-s játékos témára: 2007-ben az észak-amerikai régióban a Ubisoft például a Far Cry-t vagy a Prince of Persia: The Sands of Time-ot ingyenesen letölthetővé tette úgy, hogy reklámokat helyezett el benne.
Szóval nem új az elképzelés, de a Ubisofthoz képest eltérő a koncepció.
Forrás: WCCFTech