A Microsoft után most a Sony környékéről halljuk, hogy free-to-play játékok esetében valamilyen hirdetői program készül.
Ez valahol jogos is, hiszen ha a redmondiak is csinálnak valamit, akkor szinte biztos, hogy a „kékek” esetében is van egy ilyen elképzelés, hiszen a free-to-play játékok, ahol reklámozni lehet majd, a legtöbb esetben multiplatform (és akár cross-play megoldással is rendelkező) címről van szó. Ilyen például a Call of Duty: Warzone, az Apex Legends, vagy akár a Fortnite.
Ott válik érdekessé a helyzet, hogy a Microsoft után a Sony-s reklámozási tervekről is a Business Insider írt cikket. A site szerint a terveket ismerő források azt állítják, hogy a reklámozási technológiákért felelős partnerekkel már tesztel is a Sony, hogy segíthessen a játékfejlesztőknek megalkotni a játékon belüli hirdetéseket egy szoftverfejlesztő programon keresztül. Ezzel akarják bátorítani a fejlesztőket a free-to-play játékok műfajában maradásra (a népszerűségüket a pandémia tolta meg, hiszen az otthon maradás következtében nagyobb lett a játékosbázis), és így monetizálhatják munkájukat.
Állítólag 2022 végére elindulhat a program (szóval később mint a Microsofté), és magukba a PlayStation-játékokba jutnának el a hirdetések. A cél az, hogy a játék részeként bukkanjanak fel ezek a reklámok (pl. a sportjátékokban a stadionok LED-reklámjaiként). Olyan formátum is van, ami a nézőknek jutalmat adna a reklám megtekintéséért, vagy játékon belüli tárgyakért (pl. skinekért) is nézhetnék a hirdetéseket.
Az egészről már a PlayStation 5 rajtja után, tehát jó másfél éve kezdtek beszélni, és az egyik forrás a Business Insidernek azt mondta, hogy a Sony szigorú a reklámozó cégekkel kapcsolatban: ami személyes adatokat (neveket, email címeket) gyűjt, kiesik a rostán. A Microsofttól ott van az eltérés, hogy itt a Sony haszonkulcssal dolgozhat, így a bevételből valamennyit elvihet, de erről még nincs döntés; továbbá egy másik forrás szerint a Sony pénzt kérne a fejlesztőktől, kiadóktól a PlayStationös fogyasztói aktivitáshoz köthető adatokért.
Ez persze nem hivatalos, de reálisnak tűnik…
Forrás: WCCFTech