A Sony is egy free-to-play játékokra tervezett hirdetői programon dolgozik?

A Microsoft után most a Sony környékéről halljuk, hogy free-to-play játékok esetében valamilyen hirdetői program készül.

 

Ez valahol jogos is, hiszen ha a redmondiak is csinálnak valamit, akkor szinte biztos, hogy a „kékek” esetében is van egy ilyen elképzelés, hiszen a free-to-play játékok, ahol reklámozni lehet majd, a legtöbb esetben multiplatform (és akár cross-play megoldással is rendelkező) címről van szó. Ilyen például a Call of Duty: Warzone, az Apex Legends, vagy akár a Fortnite.

Ott válik érdekessé a helyzet, hogy a Microsoft után a Sony-s reklámozási tervekről is a Business Insider írt cikket. A site szerint a terveket ismerő források azt állítják, hogy a reklámozási technológiákért felelős partnerekkel már tesztel is a Sony, hogy segíthessen a játékfejlesztőknek megalkotni a játékon belüli hirdetéseket egy szoftverfejlesztő programon keresztül. Ezzel akarják bátorítani a fejlesztőket a free-to-play játékok műfajában maradásra (a népszerűségüket a pandémia tolta meg, hiszen az otthon maradás következtében nagyobb lett a játékosbázis), és így monetizálhatják munkájukat.

Állítólag 2022 végére elindulhat a program (szóval később mint a Microsofté), és magukba a PlayStation-játékokba jutnának el a hirdetések. A cél az, hogy a játék részeként bukkanjanak fel ezek a reklámok (pl. a sportjátékokban a stadionok LED-reklámjaiként). Olyan formátum is van, ami a nézőknek jutalmat adna a reklám megtekintéséért, vagy játékon belüli tárgyakért (pl. skinekért) is nézhetnék a hirdetéseket.

Az egészről már a PlayStation 5 rajtja után, tehát jó másfél éve kezdtek beszélni, és az egyik forrás a Business Insidernek azt mondta, hogy a Sony szigorú a reklámozó cégekkel kapcsolatban: ami személyes adatokat (neveket, email címeket) gyűjt, kiesik a rostán. A Microsofttól ott van az eltérés, hogy itt a Sony haszonkulcssal dolgozhat, így a bevételből valamennyit elvihet, de erről még nincs döntés; továbbá egy másik forrás szerint a Sony pénzt kérne a fejlesztőktől, kiadóktól a PlayStationös fogyasztói aktivitáshoz köthető adatokért.

Ez persze nem hivatalos, de reálisnak tűnik…

Forrás: WCCFTech

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu