Az Embracer Group belépése ellenére is folytatja a segítségnyújtást a The Initiative-nak a Crystal Dynamics, miközben az Eidos Montréal átváltott a saját technológiájáról az Epic Games engine-jére.
Tegnap beszámoltunk már arról, hogy a Square Enix mondhatni aprópénzért adta el három stúdióját az Embracer Groupnak. Ez felvethette azt, hogy vajon ez leállítja a The Initiative és a Crystal Dynamics közös munkáját a Perfect Dark rebooton. Nos, nem: a Microsoft stúdiója a Twitteren közölte, hogy izgatottan látják, ahogy a Crystal Dynamics a következő lépéseit megteszi. A két csapat remekül halad a Perfect Dark felépítésével, és a két partner továbbra is együtt fog dolgozni, úgyhogy az új tulajdonos nem szól bele abba, hogy a Microsoftnak segítenek a „kristálydinamikák”…
Eközben az Eidos Montréal (Deux Ex: Human Revolution, Thief reboot, Deus Ex: Mankind Divided, Shadow of the Tomb Raider, Marvel’s Guardians of the Galaxy) környékéről is hallottunk valamit. David Anfossi, a stúdió vezetője az Embracer Group befektetői konferenciahívása során megjelent, ugyanis itt összefoglalta a stúdió fejlesztési történetét. De ezután jött a fordulat: Anfossi megerősítette, hogy a Crystal Dynamicshoz hasonlóan ők is átváltottak az Unreal Engine 5 alkalmazására (a CD ugyanis az új Tomb Raider fejlesztéséhez ezt használja, ez már hivatalos).
Eddig a Dawn Engine-t használták (ami az IO Interactive Glacier 2-jén alapul) a Deus Ex: Mankind Dividedhez és a Marvel’s Guardians of the Galaxy-hez, illetve a Foundation Engine-t alkalmazták a Shadow of the Tomb Raiderhez. A Thief reboot kicsit kilógott a sorból (Unreal Engine 3). Úgyhogy a jelenleg 481 embert (Montréal: 442, Sherbrooke: 34, Sanghaj: 5) alkalmazó stúdió is technológiát vált.
Ez nem rossz ötlet, hiszen az Unreal Engine 5 komoly technológiai fejlődésnek tűnik, és ha ilyen sokan használják Tim Sweeney-ék technológiáját, akkor az Epic Games tényleg valami kiemelkedővel rukkolhatott elő. Mivel az első Unreal Engine is forradalmi volt a 90-es évek végén, ez valahol el is várható tőlük, nem?