A Valve hordozható PC-jén alkalmazható frame rate-korlátozó (ami amúgy a Steam Deck akkumulátorának élettartamának jót tesz) egy kisebb mellékhatással rendelkezhet.
A Redditen Dacvak egy új összefoglalót posztolt a Steam Deckről és annak frame rate-korlátozó megoldásáról. Egy játékot futtatott csak a tesztjei során, a Rogue Legacy 2-t. Eleinte azért futtatta a latenciateszteket a Valve hardverén, mert meg akarta nézni, hogy a DualSense kontroller mekkora plusz lagot ad, ha a Steam Decket egy TV-re dokkolva használja. Az ő kijelzőjén ez mindössze 12 milliszekundumos, tehát eléggé alacsony késleltetést eredményezett ez.
Csakhogy a tesztek során valami érdekesre bukkant. A Steam Deck teljesítménnyel kapcsolatos (Performance) menüjében, ha aktiválta a frame rate-korlátozót, akkor elképesztő mértékű input latencia bukkant fel, ami valamelyest skálázódik annak mértékétől. Dokk nélkül, mezítláb futtatva 31,8 ms volt az input lag, de a 60 FPS-es korláttal ez már 75,8, 30 FPS-re limitálva pedig 145,9 ms lett! (Azaz majdnem másfél tized másodperc telik el, mire a játékban megtörténik az, amit szeretnénk.)
50 Hz-en, korlát nélkül 32,5 ms az input lag, de 50 FPS-re korlátozva ez már 94,2, és a 25 FPS határvonal már 186,1 ms-t okoz. 40 Hz-en, korlátlanul 34,3 ms, ami 40 FPS-re lecsapva már 121,1, és 20 FPS-en már biztosan érzékelhető mennyiségről van szó, ugyanis 232 milliszekundum majdnem negyed másodpercnek felel meg, amit azért eléggé ártalmas tud lenni több műfajban (talán a körökre osztott RPG-k számítanak kivételnek…).
Ezután Dacvak egy beépített frame rate-korlátozóval rendelkező játékkal (pl. Rocket League) is próbálkozott, de itt nem volt plusz input lag. Itt nem a VSyncre kell gondolni. Átállította a Steam Decket a megfelelő képfrissítési rátára. A Rocket League-et 50 FPS-re korlátozta (ugyanis nem volt 40-es opció), majd a handheld PC kijelzőjét állította 50 Hz-re. Minimális, nem nagyon számottevő módon növekedett az input lag, így jelenleg jobb megoldásnak tűnik, ha a játékokban található opcióval korlátozzuk a teljesítményt.
A SteamOS nemrég kapta meg a Beta 3.2 patchet, amivel a játékokon belül lehet a képfrissítési rátát korlátozni, de jött egy operációs rendszer által kezelt ventilátorgörbe is (azaz beállíthatjuk, hogy mikor pörögjön be komolyabban, és mikor maradjon halk, alacsony fordulatszámú).
Forrás: WCCFTech