Input lagot eredményez a Steam Deck frame rate-korlátozója?

A Valve hordozható PC-jén alkalmazható frame rate-korlátozó (ami amúgy a Steam Deck akkumulátorának élettartamának jót tesz) egy kisebb mellékhatással rendelkezhet.

 

A Redditen Dacvak egy új összefoglalót posztolt a Steam Deckről és annak frame rate-korlátozó megoldásáról. Egy játékot futtatott csak a tesztjei során, a Rogue Legacy 2-t. Eleinte azért futtatta a latenciateszteket a Valve hardverén, mert meg akarta nézni, hogy a DualSense kontroller mekkora plusz lagot ad, ha a Steam Decket egy TV-re dokkolva használja. Az ő kijelzőjén ez mindössze 12 milliszekundumos, tehát eléggé alacsony késleltetést eredményezett ez.

Csakhogy a tesztek során valami érdekesre bukkant. A Steam Deck teljesítménnyel kapcsolatos (Performance) menüjében, ha aktiválta a frame rate-korlátozót, akkor elképesztő mértékű input latencia bukkant fel, ami valamelyest skálázódik annak mértékétől. Dokk nélkül, mezítláb futtatva 31,8 ms volt az input lag, de a 60 FPS-es korláttal ez már 75,8, 30 FPS-re limitálva pedig 145,9 ms lett! (Azaz majdnem másfél tized másodperc telik el, mire a játékban megtörténik az, amit szeretnénk.)

50 Hz-en, korlát nélkül 32,5 ms az input lag, de 50 FPS-re korlátozva ez már 94,2, és a 25 FPS határvonal már 186,1 ms-t okoz. 40 Hz-en, korlátlanul 34,3 ms, ami 40 FPS-re lecsapva már 121,1, és 20 FPS-en már biztosan érzékelhető mennyiségről van szó, ugyanis 232 milliszekundum majdnem negyed másodpercnek felel meg, amit azért eléggé ártalmas tud lenni több műfajban (talán a körökre osztott RPG-k számítanak kivételnek…).

Ezután Dacvak egy beépített frame rate-korlátozóval rendelkező játékkal (pl. Rocket League) is próbálkozott, de itt nem volt plusz input lag. Itt nem a VSyncre kell gondolni. Átállította a Steam Decket a megfelelő képfrissítési rátára. A Rocket League-et 50 FPS-re korlátozta (ugyanis nem volt 40-es opció), majd a handheld PC kijelzőjét állította 50 Hz-re. Minimális, nem nagyon számottevő módon növekedett az input lag, így jelenleg jobb megoldásnak tűnik, ha a játékokban található opcióval korlátozzuk a teljesítményt.

A SteamOS nemrég kapta meg a Beta 3.2 patchet, amivel a játékokon belül lehet a képfrissítési rátát korlátozni, de jött egy operációs rendszer által kezelt ventilátorgörbe is (azaz beállíthatjuk, hogy mikor pörögjön be komolyabban, és mikor maradjon halk, alacsony fordulatszámú).

Forrás: WCCFTech

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu